Artikel top billede

Kære Computerworld.dk-læser: Lad os starte på en frisk

Computerworld.dk sadler om med overskrifter og artikler. Se her hvad du kan forvente at læse om i fremtiden.

Du kender det godt: Af og til bliver man grebet af en god idé, og så kører det bare derudaf.

Ideen virkede god, dengang du fik den. Men i bagklogskabens ulideligt klare lys er det ikke alle ideer, som i dag er lige så gode. I stedet endte man nede i en blindgyde sammen med Amanda, Polsag, Rejsekortet og italienske togleverandører.

Sådan er det også på Computerworld.

De seneste par år har vi kørt en aggressiv linje i vores overskrifter på hjemmesiden for at få dig til at klikke. Vi har delt vores artikler op over flere sider, og vi har måske været mere nyhedsfokuserede, end godt er.

Vi elsker stadig hvert eneste klik og hver eneste læser, fordi det bekræfter os i, at en artikel er værd at læse.

Men man kan gå for langt. Så må man gå tilbage og gøre det endnu bedre. Det er det, vi er i gang med.

Det er derfor, du den seneste uge har kunnet læse grundige analyser af mulige fusioner på telemarkedet i Danmark, om hvorfor Microsoft ikke kan sælge Windows Phone-telefoner på det danske marked, og om hvordan du får den vigtige https-kryptering på din hjemmeside.

Det er alt sammen unikke artikler fyldt med viden, holdninger og overblik - og sammen med en solid nyhedsdækning er det den vej, som Computerworld fremover vil gå.

Vores opgave på redaktionen er derfor helt klar: Vi skal finde de spændende, vigtige, sjove, interessante og vedkommende historier om it, magten, pengene, æren - og ikke mindst menneskerne - og servere dem for dig på en måde, som er værd at læse.

Det er vi allerede i gang med, og vi er rigtigt stolte af resultaterne indtil videre. Så lad os starte forfra. Velkommen til det nye, mere eftertænksomme, vedkommende, analyserende og læsevenlige Computerworld.

Læs også interviewet med mig om den redaktionelle ændring på Journalisten.dk: http://bit.ly/1qbhTd7