Artikel top billede

Telia har mistet 158.000 mobilkunder på et enkelt år

Udfasningen af taletidskortet har kostet mange tusinde mobilkunder hos Telia, viser nyt regnskab.

Både Telenor og 3 har haft kundefremgang det seneste kvartal, og de kunder stammer formodentligt fra Telia.

I hvert fald har Telia det seneste år mistet over 158.000 mobilbrugere, og alene de seneste tre måneder har teleselskabet mistet 96.000 abonnementer.

Det viser Telias seneste regnskab for andet kvartal 2017.

Det høje antal er dog påvirket af, at Telia helt bevidst har stoppet salget af taletidskort, hvilket helt naturligt har fået antallet af mobilkunder til at falde voldsomt (ét taletidskort er lig én kunde).

Telias danske forretning nåede dog et driftsoverskud i andet kvartal før EBITHA på 153 millioner svenske kroner - knap 119 millioner danske kroner, hvilket er et fald på 7,7 procent.

Telia har også mistet 3.000 bredbåndskunder, men omvendt har selskabet formået at få 5.000 nye tv-kunder.

Både 3 og Telenor har leveret mere positive kvartalsregnskaber. Eksempelvis har 3 fået 37.000 nye mobilkunder, og begge har haft fremgang i driftsoverskuddet. 

TDC kommer med kvartalsregnskab d. 10 august.

Læs også: Den danske mobilkrig er i fuld gang: Telia og TDC bløder - Telenor og 3 skovler kunder til sig




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
NIS2 og Compliance

På denne dag får du indsigt i, hvilke metodikker og løsninger, der får enderne til at mødes i en verden med stadig skrappere regulatoriske krav til sikkerhed – hvilket f.eks. det kommende NIS2-direktiv er udtryk for – samt kunders og myndigheders forventninger til din compliance.

04. juni 2024 | Læs mere


Digitaliseringsledelse 2024 - Sådan indtager du rollen som udviklingsdirigent

Vi dykker ligeledes med i, hvordan du i praksis skaber en hurtig og effektiv udviklingsorganisation trods legacy, siloer og digital gæld. Samt hvordan du bygger bro mellem teknologi, data, kunder, effektive processer og nye ideer. Vel at mærke samtidig med, at både forretningen og andre interne stakeholders har en liste over forventninger, der vokser hurtigere end dit budget.

04. juni 2024 | Læs mere


Årets CIO 2024

Vi skal finde Årets CIO 2024 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

06. juni 2024 | Læs mere