Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Fra oktober ændrer Apple App Store

Alle apps i App Store skal ledsages af en privatlivspolitik med en række specifikke krav. Skræingsdatoen er 3. oktober.

3. oktober bliver en skelsættende dato for Apple-brugere verden over.

Fra den dato vil nye apps og opdateringer til eksisterende apps kun være tilgængelig i Apples App Store, hvis der medfølger en privatlivspolitik.

Det oplyser Apple, der også specifikt har udgivet en vejledning til, hvordan udbyderne af apps kan udføre processen.

Læs også: Apple løfter sløret: Så mange skal arbejde på datacenteret i Viborg

Hvordan privatlivspolitikken udformes blander Apple sig ikke direkte i, men det er et krav, at privatlivspolitikken indeholder informationer om, hvilke brugerdata den pågældende app indsamler, hvordan de indsamlede data bruges efterfølgende samt hvordan dataindsamlingen foregår.

Derudover skal privatlivspolitikken også oplyse brugerne om, hvordan de trækker deres accept af privatlivspolitikken tilbage og får slettet de indsamlede data.

Læs også: Apple sætter verdensrekord: Selskabet er nu mere end 1000 milliarder dollar værd




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere