Pc-brugere i Norden er så kede af spam, at det kan aflæses i regnskaberne hos den japanske antivirus-producent Tren Micro.
? Historisk har vi været meget stærke på antispam i Norden, og sidste år er ingen undtagelse. Vores omsætning inden for antispam-produkter voksede meget i Norden sidste år, siger Lars Haglund, nordisk marketingchef, Trend Micro.
Antivirusleverandøren Trend Micro har netop præsenteret sit resultat for fjerde kvartal 2004 og det samlede årsresultat for 2004.
Nettoomsætningen for fjerde kvartal 2004 var 907 millioner kroner, hvilket svarer til en stigning på 32 procent i forhold til samme kvartal sidste år.
Norden op med 40 procent
? I Norden steg vores omsætning med 40 procent. Jeg kan ikke komme med tal for de enkelte lande, men i det store og hele ligner den procentuelle vækst i Norden væksten på verdensplan, siger Lars Haglund.
Overskuddet for fjerde kvartal 2004 steg med 50 procent til 425 millioner i forhold til fjerde kvartal 2003.
Trend Micro nåede i hele 2004 en rekordstor omsætning på 2,3 milliarder kroner, hvilket er en stigning på 29 procent i forhold til 2003.
Overskuddet i 2004 er 1,4 milliarder kroner, hvilket er en stigning på 72 procent i forhold til 2003. Resultatet efter skat landede på 857 millioner kroner svarende til en vækst på 72 procent i forhold til sidste år.
? Antallet af store kunder, det vil sige virksomheder med mere end 2.500 brugere voksede ekstraordinært meget i fjerde kvartal 2004, siger Lars Haglund.
Det er både virksomheder og privatpersoners efterspørgsel på total beskyttelse af it-netværk, der ligger bag den kraftige vækst i salget af Trend Micros produkter.