Artikel top billede

(Foto: U.S. AIR FORCE ACADEMY)

Elon Musk truer Microsoft: Nu er det tid til sagsanlæg

Microsofts beslutning om ikke at betale for at bruge Twitters API får Elon Musk til at true selskabet med sagsanlæg.

“Nu er det tid til sagsanlæg. “

Det var reaktionen fra Twitter-ejer Elon Musk efter, at Microsoft onsdag meddelte at selskabet vil stoppe med at bruge Twitters annonce-platform.

Efter alt skal årsagen til Microsofts beslutning findes i en ændring i Twitters forretningsmodel, der blev foretaget for knap to måneder siden.

Tårnhøj pris for API-adgang

Her besluttede Twitter ifølge det amerikanske medie Wired, at det i fremtiden vil koste mellem 280.000 kroner og 1,4 millioner kroner om måneden at bruge selskabets API.

Det betyder i praksis, at API’en kun vil være tilgængelig for de allermest velspækkede koncerner. En kategori som Microsoft da også må siges at tilhøre.

Elon Musk begrunder truslen om sagsanlæg med, at Microsoft ifølge ham på ulovligvis har brugt Twitter-data til at træning af kunstig intelligens.

Han uddyber dog ikke truslen yderligere.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere