Sitecore og Mondosoft byder op til kinddans

Et samarbejde mellem de to danske virksomheder Sitecore og Mondosoft skal sikre, at virksomheder kan realisere gevinsten fra investeringen i at publicere information i webbaserede løsninger.

Boston: To danske virksomheder står bag et samarbejde, der skal effektivisere virksomheder og organisationers arbejde med webbaseret information.

Sitecore, der leverer content management software (CMS) og Mondosoft, der udvikler og driver søgeværktøjer til virksomheders intranet og interntetløsninger, har på Microsofts partnerkonference i Boston denne uge gødet jorden for et fælles projekt, der vil blive lanceret 3. oktober.

Første egentlige integration

Projektet er den første egentlige integration af en søgemaskine i Sitecore.

Men nok så vigtigt vil integrationen betyde, at analyseværktøjerne fra Mondosoft bliver tilgængelige for webmaster og andre indholdsredaktører, mens de sidder og arbejder med indholdet.

Både administrerende direktør Laust Søndergaard fra Mondosoft og administrerende direktør Michael Seifert fra Sitecore er enige om, at processen godt kan beskrives som business intelligence for indholdet i webløsninger.

For analyseværktøjerne fortæller, hvad brugerne søger efter og dermed, hvad de kan finde og navnlig ikke kan finde af information på intranet eller internetløsninger.

Hele tiden i luften

- Ved at have direkte adgang til analyseværktøjerne, kan en indholdsredaktør hele tiden forholde sig til om den information, hun publicerer, er den rigtige i forhold til det brugerne efterspørger, siger Michael Seifert.

Med viden om brugernes søgeadfærd kan webmasteren derfor side for side sikre, at virksomheden realiserer gevinsten i en webløsning ved at målrette publiceringen til brugernes adfærd.

- Mange af de penge, der investeres i at publicere information, er spildt, fordi virksomheder og organisationer publicerer det, de har på hjerte i stedet for det, som brugerne efterspørger. Det er ikke nok bare at publicere mere indhold, som søgemaskinerne så kan finde, det er derimod nødvendigt at forholde sig til, hvad brugerne forventer at finde, siger Laust Søndergaard fra Mondosoft.

Virksomhedernes behov

Udmeldingen fra de to danske virksomheder kommer på et tidspunkt, hvor Microsoft har meldt ud, at softwarehuset ikke længere vil udvikle den content management software, der i den sidste version hedder CMS 2002.

De to danske virksomheder satser på virksomhedernes behov for at skulle vælge nye effektive løsninger til håndtering af information i webbaserede løsninger.

Mondosoft fik da også en uventet reklame, da Microsofts topchef Steve Ballmer i sin nøgletale til deltagerne på Microsofts partnerkonference, nævnte Mondosoft, som en af de partnere, der har betydet meget i arbejdet med søgemulighederne i Microsofts Sharepoint server.

- Det er vores samarbejde med Microsoft om Sharepoint, der fik Ballmer til at nævne os. Vi har leveret et modul ovenpå Sharepoints søgemodul, der udvider Sharepoints basale søgefunktionalitet betydeligt, siger Laust Søndergaard.

Sitecores Michael Seifert forklarer, at Sharepoint er stærk til dokumenthåndtering og collaboration.

Noget helt andet

- Men det er enterprise content management. Web content management, som Sitecore handler om, er noget helt andet. Men med Sitecore ovenpå Sharepoint får det en forbindelse til nettet og dermed mulighed for at udnytte integration med Mondosearch yderligere, siger Michael Seifert.

Selv om samarbejdet mellem Mondosoft og Sitecore først når markedet i oktober, så de næste skridt allerede planlagt.

Der er nemlig blevet udarbejdet en plan for udviklingen af integrationen, ligesom de to virksomheders udviklingsafdelinger i Ukraine arbejder sammen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere