Dangaard skovler penge ind

Dangaard Telecom, verdens næststørste distributør af mobiltelefoner, har øget indtjeningen med 53 procent. Hovedkontoret i Padborg melder om yderligere satsninger i det kommende år.

En målrettet udvikling af nye forretningsområder og kompetencer.

Sådan forklarer Steen F. Pedersen, administrerende direktør i Dangaard Telecom, at koncernen i regnskabsåret 2005/06 har formået at øge omsætningen med over 10 procent og indtjeningen med hele 53 procent i forhold til året før.

- Vi har gjort det rigtige ved at styre væksten og lade en innovativ tankegang være gennemgående i arbejdet med at udvikle både eksisterende og nye forretningsområder, siger Steen F. Pedersen.

Dangaard Telecom lander med den øgede indtjening på 150,6 millioner kroner efter skat.

Vil satse på underholdning

Dangaard Telecom, der har hovedsæde i Padborg, er med afdelinger i 15 lande, verdens næststørste distributør af mobiltelefoner og originalt tilbehør til mobiltelefoner.

Med en omsætning på knap 12,8 milliarder kroner i det forgangne regnskabsår, er der godt gang i forretningen.

Det skyldes Dangaard Telecoms innovative udviklingsstrategi, mener ledelsen.

- Ved løbende at styrke virksomhedens kompetencer på Smart Phone-området, er det lykkedes at udbrede Dangard Telecoms Smart Phone koncepter til nye markeder, siger Michaél Køehn Milland, koncerndirektør.

Han peger på, at Dangaard Telecoms førende position inden for ”mobile lifestyle” danner grobund for nye, spændende samarbejder – blandt andet inden for spil og film på mobiltelefonerne.

- På dette felt er vi indstillet på fortsat at investere i kompetenceudvikling og udvikling af nye løsninger, siger Michaél Køehn Milland.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere