Artikel top billede

Microsoft vil betale kunder for at købe varer

Microsoft vil forsøge at trække nettets pengestærke forbrugere over til sig via en ny ordning, hvor net-købere får penge for at handle via Microsofts tjenester.

Microsoft kan være på vej med en ordning, der skal forsøge at trække net-brugere i hobevis væk fra Google.

Våbnet skal være en ordning, hvor brugerne bliver betalt for at købe varer, som de finder via selskabets søge-tjeneste.

Den nye tjeneste fra Microsoft hedder ”Live Search cashback,” skriver Wall Street Journal, som citerer unavngivne kilder.

”Live Search cashback” sender penge retur til brugere, der køber bestemte produkter, der bliver fundet via Microsofts søgetjeneste på live.com.

Den nye tjeneste er angiveligt del af en større kampagne, hvor Microsoft forsøger at tiltrække flere forbrugere til selskabets søgetjeneste, som fortsat halter langt efter ærkerivalen Google – både når det gælder trafik og indtjening.

Konkrete tilbud

Lanceringen af den nye tjeneste kommer i kølvandet på Microsofts bestræbelser på at købe den tredje store spiller på søgemarkedet, Yahoo. I første omgang kiksede opkøbsforsøget, men Microsoft er allerede i gang med et nyt og lettere neddroslet bejleri.

Ifølge Wall Street Journal har Microsoft afgivet konkret forslag om at købe hele Yahoos forretning for betalte søgeresultater samt en mindre del af den tilbageværende forretning.

Microsoft beskriver den nye tjeneste som en måde for net-brugerne at anvende søgemaskiner til at få konkrete tilbud på produkter. Betalingen vil blive udregnet efter prisen og betalt per check til forbrugeren, der også kan vælge at få beløbet indsat på en bankkonto.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere