Artikel top billede

Vækst din nyhedsbase hurtigt og gratis

Klumme: Sådan skaffer du nye abonnenter til dine nyhedsbreve og dermed øge mulighederne for mere salg.

Som bekendt er nyhedsbreve en af de mest effektive metoder til at vedligeholde relationen til sine kunder, skaffe nye kunder og lave et større salg til de kunder, man har i forvejen.

Derfor har en stor nyhedsbrevsdatabase en enorm værdi.

Der er mange måder at skaffe flere abonnenter på nyhedsbrevet på.

Det mest indlysende er selvfølgelig at annoncere på forsiden af sit website, at man kan få et gratis nyhedsbrev og på alle andre måder gøre det meget tydeligt, at man har et godt nyhedsbrev.

Man kan også vælge at lave en popup på sit site, som bliver vist til alle besøgende en enkelt gang.

Det er en aggressiv måde at skaffe abonnenter, men det virker rigtig godt. På under et år har vi på amino.dk fået mere end 10.000 abonnenter på den måde.

Bytte bytte købmand

Når først man begynder at have en vis størrelse nyhedsbrev, har man også muligheden at bytte med andre.

Forstået på den måde at man ikke bare kan give hinanden e-mail-adresserne, det giver sig selv, at det ikke er lovligt.

Men man kan for eksempel kontakte en forretning, der arbejder med den samme målgruppe som en selv, men sælger nogle andre produkter, og så bytte reklamer i hinandens nyhedsbreve.

A reklamerer for B og B for A. Det kan give rigtig godt.

Det er muligvis heller ikke lovligt, men hvem går det ud over, og hvem opdager det?

Konkurrencer virker

En anden måde er at lave konkurrencer, for eksempel hvor man kan vinde et eller andet fra butikken, og så tilmelde det så mange konkurrencesites som overhovedet muligt.

Dertil findes der databaser rundt omkring på nettet, hvor man kan tilmelde sit nyhedsbrev, så folk kan tilmelde sig der.

Små gevinster trækker mange til

Det kan nemt give flere hundrede tilmeldinger om ugen.

Og læg mærke til, at gevinstens pris ikke er så afgørende for antal tilmeldinger. Folk tænder mere på, at der er flere små præmier, som der er en reel chance for at vinde.

En anden effektiv metode er at lave gratis information, man giver væk, mod at folk tilmelder sig nyhedsbrevet.

Gjort på den rigtige måde, er det gratis og helt lovligt, og det kræver selvfølgelig, at folk kan framelde sig igen.

Min ven Alun fra "alun.dk" har på tre år fået mere end 40.000 mennesker på sine nyhedsbreve ved at give dem gratis e-bøger, han selv har skrevet om, hvordan man lever sundt.

Forærer artikler væk

Jeg har, som du nok ved, en bog, der hedder E-pusher, som disse artikler for øvrigt stammer fra.

Ved at forære folk en gratis version af "E-pusher Light" har jeg på tre år groet min nyhedsbrevsliste med 14.000 modtagere.

Det betyder, at jeg på ingen tid kan sælge mere end 100 billetter til mine konferencer med en enkelt mail, og det hjalp mig også med at sælge 10.000 eksemplarer af min bog "Iværksætter til jeg dør".

At få gode resultater med sine nyhedsbreve kræver selvfølgelig, at de er godt skrevet og meget relevante for målgruppen, og derfor bruger jeg også en hel arbejdsdag på at lave dem.

Så hvad venter du på? Se at få samlet dig en liste, den er guld værd.

Martin Thorborg er medstifter af Spamfighter, administrerende direktør og stifter af Amino.dk samt forfatter til bogen E-pusher.

Computerworlds klummer er ikke nødvendigvis udtryk for Computerworlds holdninger, men er alene udtryk for skribentens holdninger.




IT-JOB

Cognizant Technology Solutions Denmark ApS

SAP Project Manager

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Senior IT-projektleder til modernisering af Moms domænet

Netcompany A/S

IT Manager
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere


Computerworld Summit 2024

Vi kigger ind i scenariet for fremtiden it-afdeling og hvordan virksomheden bedst muligt udnytter både nye og etablerede teknologier til at understøtte vækst og dermed sikre overlevelse i en konkurrencepræget verden.

23. maj 2024 | Læs mere


Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig lyder det fra rapporter, at de offentliges it-systemer er støvede og fulde af teknisk gæld. Dette er en farlig cocktail for de offentlige institutioner, men en særdeles lækker drink for cyber-kriminelle.

28. maj 2024 | Læs mere