Artikel top billede

Adobe køber analyseselskab for 9,2 milliarder kroner

Adobe lægger 9,2 milliarder kroner på bordet for webanalyselskab. Målet er en række helt nye funktioner i Adobes produkter.

Computerworld News Service: Adobe køber det børsnoterede web-analyseselskab Omniture for en samlet pris på 9,2 milliarder kroner i hårde kontanter.

Prisen for det amerikanske selskab er dermed blevet fastsat til 109,5 kroner per aktie, hvilket er 45 procent mere end den gennemsnitlige aktiekus for Omniture i de seneste 30 dage med handel på børsen, meddeler Adobe.

Omniture købte i begyndelsen af 2007 det danske webanalyse-firma, Instadia.

Webanalyse direkte på bordet

Adobe - der er kendt for multimedie-design, webudvikling og dokument-software som eksempelvis Flash, Dreamweaver og Acrobat - meddeler, at købet vil gøre det muligt for selskabet at tilføje webanalyse og optimerings-værktøjer direkte ind i dets produkter.

Det vil gøre det muligt for designere, udviklere og marketingfolk, der i dag anvender Adobe-programmer, at strømline og effektivere de måder, hvorpå de udvikler og anvender indhold og applikationer.

Hermed kan man få mere ud af sine digitale medier, hedder det.

Omniture vil blive optaget i Adobe-familien som en ny og selvstændig forretningsenhed. Omnitures nuværende koncernchef, Josh James, fortsætter som chef for Omniture-divisionen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere