Avatar billede ABC Praktikant
10. oktober 2016 - 19:57 Der er 6 kommentarer

Videoovervågning

Hej Eksterter ?
Vi bøvler lidt med noget opsætning af video, måske i kan hjælpe.
Skal hente et program på computeren som skal vise skærmene. Når vi downloader programmet er der en ocx fil der ikke vil åbnes og vi kan ikke komme videre. Hvad gør vi nu ? Hvordan åbner vi denne boks der skal bruges til at skrive koden og give adgang til kameraeren ?
På forhånd tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. oktober 2016 - 20:08 #1
Tror du skal forsøge at fortælle lidt om kamera, hvilket program forsøger i jer med?
Er der noget der virker eller virker intet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2016 - 20:19 #2
En OCX fil er en ActiveX komponentfil, der ved installation direkte på PC´en skal registreres i windows for at virke.

Det kan ske registreringen er fejlet - det sker i sjældne tilfælde.

Du kan bruge RegSvr32.exe i System32 folderen til at registrere OCX filen - altså:

c:\windows\system32\regsvr32.exe c:\programmer\videoprogram\etellerandet.ocx

Der skulle gerne komme besked om at filen nu er registreret - prøv at starte programmet igen.
Avatar billede ABC Praktikant
10. oktober 2016 - 20:32 #3
Domar er producenten af kameraet. Der er fin opsætningsguide derinde. Men når vi kommer til det program der skal give tilladelse til at se kameraerne på computeren vil computeren ikke åbne dette da der er en ocx fil der ikke vil åbnes. Tror computeren mangler et program der kan læse denne type fil. Men hvilket program mangles ?

https://domar.com/download/TECH_PAGES_FILES/MINI_NVR/Adding%20cameras%20MINI%20NVR%20Internet%20Explorer.pdf
Avatar billede ABC Praktikant
10. oktober 2016 - 20:56 #4
Ole_madsen.
Tak for hurtig løsningssvar.
Der er ikke en regsvr32.exe derinde som vi ser det. Hvad tænker du mon så ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. oktober 2016 - 21:12 #5
Det kan ikke passe - regsvr32.exe er et grundprogram i Windows... - prøv evt. at søge på den.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. oktober 2016 - 21:30 #6
#4 Du misforstår ole_madsen's indlæg:

Den OCX-fil, der nævnes i fejlmeldingen, er sandsynligvis ikke registreret korrekt.

For at FÅ den registreret, skal du åbne en kommando-prompt med Administrator-rettigheder:
Tryk på [Win+X] og vælg punktet "Kommandoprompt (administrator)"

Skift til den folder, hvor din OCX-fil er placeret og kør kommandoen:
c:\windows\system32\regsvr32.exe FilNavn.ocx