Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2016 - 20:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Smileys

Er der en speciel grund til at smileys ikke kan vises som grafisk billede i trådene?
På interne beskeder virker det jo fint :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2016 - 21:00 #1
Enig med 220661.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2016 - 01:34 #2
Helst ikke.

Rigtig meget af indholdet her på eksperten handler om konfigurationsfiler, logfiler og programkode. Der skal helst ikke erstattes i teksten, så den bliver sværere at læse.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2016 - 11:49 #3
#2 Jeg kan ikke se hvordan  Smileys kan forstyrre meningsindholdet i teksten?
Tegnene :-) bruges både som "med venlig hilsen" og som "det er morsomt".
Og der mener jeg, at en glad Smiley gør et bedre indtryk. end kode tegn :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2016 - 13:29 #4
Hvor stort et problem, det er, kommer naturligvis an på præcist hvilke tegnkombinationer, der bliver oversat til smiley-billeder. Men uanset hvilke tegnkombinationer, der kan vælges at erstatte med billeder, vil jeg garantere, at der er situationer, hvor en sådan erstatning vil konflikte med kode, hvor det ikke er ønskeligt at tegnene erstattes.

Hvis ikke andet, så vil det konflikte med kode til at lave en sådan smiley-erstatning. ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2016 - 15:49 #5
De skal jo kun bruges til almindelig tekst. Smider man koder og logfiler ind lægges disse smileys jo ikke. Det var kun for at få indlæg til at se lidt pænere ud jeg synes det kunne være smart.

Er det et større postyr at få implementeret skal det jo selvfølgelig ikke gøres. Vi har levet med dem i mange år uden så det kan vi jo nok fortsætte med.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2016 - 16:55 #6
Kode optræder også midt inde i almindelig tekst. Se bare #3 ovenfor. Der er to forekomster af den tegnsekvens, som ønsket lyder på at erstatte med et billede. Den første forekomst er helt klart ment som den specifikke tegnsekvens, og den anden er ment som en smiley.

Og så er der andre smileys også. Mange bruger dem uden næse - altså bare :) Nogen har solbriller eller et større smil: 8-D

Jo flere forskellige smiley-varianter, der understøttes, jo flere tilfælde vil der blive, hvor tekst, der ikke ønskes konverteret, bliver det alligevel. Hvordan skulle sådan en tekst-erstatningsdims kunne se, at jeg mente de to smiley-varianter i mine eksempler, som de rene tegn, men den næste som en smiley? :-/
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2016 - 17:37 #7
#6 Det er jeg så ikke enig i at valby1 mener. Begge forekomster er for mig ment som det han skriver at der menes med tegnene.

Prøvede i øvrigt på en intern besked at skrive 4 forskellige smileys for et stykke tid siden.
Det var smile, blinke smiley, større smil, og hjerte.
Tre af dem virkede. Hjerte virkede ikke. De tre smileys vil for mig være helt fint til brug her.
Tror derfor heller ikke at smiley med solbriller og andre smileys virker på den interne besked.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2016 - 17:56 #8
Prøvede med smiley med solbriller, som virkede. Men bekymret/ubeslutsom smiley som du skrev virker ikke på intern besked.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2016 - 18:33 #9
Jeg kan kun skrive, at 220661 har forstået det, som jeg mente det.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. oktober 2016 - 22:33 #10
Hvem har ikke prövet at copy/paste et stykke kode ind i skype, sk... iriterrende ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. oktober 2016 - 15:44 #11
#10 Det har jeg ikke. Bruger ikke Skype ;-)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2016 - 16:23 #12
Heller ikke her :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2016 - 17:25 #13
Nogle tilbagemeldinger fra folkene bag Eksperten?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2016 - 20:06 #14
Ser ikke ud til det har interesse fra ekspertens side.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2016 - 20:33 #15
Nårh det kan man måske ikke sige. Det tager bare sin tid, det vil sige nogle år.
Tænk bare på, at det blev bekendtgjort - for jer superbrugere :-)  - at man ville lave en ny Eksperten. Og i løbet af få år wupti! så kom den. Ja det bliver måske ikke i min tid, men din måske :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2016 - 21:16 #16
Lukker.