Google Analytics 4 kursus

Hvad kan Google Analytics 4 vs. Universal Analytics? Dette får du rig mulighed for at udforske på dette Google Analytics 4-kursus. Du lærer at arbejde med og navigere i Google Analytics 4 og får indblik i en lang række smarte funktioner og indsigtsfulde rapporter. Efter kurset vil du bl.a. være i stand til at afkode, hvilke kanaler de besøgende er kommet ind på din hjemmeside fra, hvad de foretager sig på siden, og vigtigst af alt hvor mange der konverterer.

Du får direkte erfaring med Google Analytics 4 i praksis og bliver introduceret til de mest brugbare rapporter, som du kan anvende til at evaluere og optimere på dine online indsatser.
Efter kurset vil du bl.a. være i stand til at afkode, hvilke kanaler de besøgende er kommet ind på din hjemmeside fra, hvad de foretager sig på siden, og vigtigst af alt, hvor mange der konverterer.

Fysisk Søborg Århus C
Online-annoncering kategoribillede

Det får du ud af kurset

  • Lær grundlæggende Google Analytics 4 opsætning og brug
  • Forståelse af besøgendes adfærd og konverteringsanalyse
  • Praksisbaseret læring med anvendelige rapporter

Pris ex. moms.

kr. 4.995,-

Varighed

1 dag


Kursusdatoer

Status Dato Sted
Ledige pladser 16-12-2024 Søborg
Få pladser 19-12-2024 Århus C
Ledige pladser 28-01-2025 Søborg
Ledige pladser 24-02-2025 Søborg
Ledige pladser 25-02-2025 Århus C
Ledige pladser 10-03-2025 Søborg
Ledige pladser 10-04-2025 Søborg
Ledige pladser 22-04-2025 Århus C
Ledige pladser 13-05-2025 Søborg
Tilmeld kursus

Det får du ud af kurset

  • Lær grundlæggende Google Analytics 4 opsætning og brug
  • Forståelse af besøgendes adfærd og konverteringsanalyse
  • Praksisbaseret læring med anvendelige rapporter

Kursusdatoer

Status Dato Sted
Ledige pladser 16-12-2024 Søborg
Få pladser 19-12-2024 Århus C
Ledige pladser 28-01-2025 Søborg
Ledige pladser 24-02-2025 Søborg
Ledige pladser 25-02-2025 Århus C
Ledige pladser 10-03-2025 Søborg
Ledige pladser 10-04-2025 Søborg
Ledige pladser 22-04-2025 Århus C
Ledige pladser 13-05-2025 Søborg

Pris ex. moms.

kr. 4.995,-

Varighed

1 dag

Tilmeld kursus

Målgruppe

Kurset henvender sig til dig, der arbejder med digital markedsføring og gerne vil have øget indsigt i dine besøgendes adfærd, så du kan styrke din online indsats.
Vis mere

Forudsætninger

Det kræver ikke et forudgående kendskab til Google Analytics 4 for at kunne deltage på kurset.

Vis mere

Kursusmål

  • Få indsigt i den grundlæggende opsætning i Google Analytics 4.
  • Bliv skarp på de forskellige rapporteringsmuligheder og lav dine egne dataoverblik
  • Lær at opsætte filtre og sammenligne dine data
  • Introduktion til oprettelse og redigering af hændelser
  • Få indblik i, hvordan man opsætter konverteringer
  • Forstå hvordan du kan oprette målgrupper, som du kan anvende i din Google Ads-annoncering
  • Få et indblik i dine besøgendes færden på din hjemmeside, og lær at omsætte datamønstre til konkrete forbedringer af dit brugerflow
Vis mere

Kursusindhold

Forstå grundstenene

Med Google Analytics 4 har Google fuldstændigt ændret grundstenene i deres analyseværktøj. Alt tager nu udgangspunkt i hændelser. På kurset vil du få en forståelse for, hvad hændelser er, og hvordan du skal bruge det, når du skal evaluere trafikken på din hjemmeside.

Identificér indsatsområder

Med Google Analytics 4 får du indsigt i dine besøgendes adfærd på siden. Du kan se, hvilke sider der fungerer godt og skaber stort engagement, og hvilke sider der måske slet ikke virker efter hensigten. Dyk ned i din hjemmesides nøgletal, så du kan sætte kursen for din optimering med data. 

Bliv klog på dine trafikkanaler

Hvor kommer dine besøgende fra? Dine Google Ads-annoncer, henvisninger, organiske resultater eller måske noget helt fjerde? Google Analytics 4 kan give dig svaret og ikke mindst klæde dig på med redskaber til at forstå kvaliteten af dine kanaler.

Opsætning af konverteringer

En stor del af Google Analytics 4’s styrke ligger i evnen til at måle på hændelser - direkte via platformen. På kurset vil du blive introduceret til, hvordan man sætter konverteringer op i Google Analytics 4, så du kan evaluere effektivt på dine online indsatser.

Tilpasset rapportering

Google Analytics 4 stiller store krav til, at man skræddersyr sine rapporter. Derfor vil vi på dette kursus kaste lys over, hvordan du selv sammensætter dine rapporter, så du kan trække de tal frem, som giver mening for din og virksomhedens individuelle behov og situation.

Vis mere

Kursusdatoer

Status Dato Tid Sted
Ledige pladser 16-12-2024 09:00 - 15:30 Søborg
Få pladser 19-12-2024 09:00 - 15:30 Århus C
Ledige pladser 28-01-2025 09:00 - 15:30 Søborg
Ledige pladser 24-02-2025 09:00 - 15:30 Søborg
Ledige pladser 25-02-2025 09:00 - 15:30 Århus C
Ledige pladser 10-03-2025 09:00 - 15:30 Søborg
Ledige pladser 10-04-2025 09:00 - 15:30 Søborg
Ledige pladser 22-04-2025 09:00 - 15:30 Århus C
Ledige pladser 13-05-2025 09:00 - 15:30 Søborg
Tilmeld kursus
June

Har du spørgsmål?

Kontakt os gerne på telefon 77 300 123, så hjælper vi dig gerne videre.

Vi sidder klar ved telefonen alle hverdage fra 08-16.

Du er også velkommen til at kontakte os på kurser@cw.dk.