Strejken i TDC er slut

De godt 600 TDC-ansatte der i går gik i strejke har i dag genoptaget arbejdet, og på mandag er der et møde imellem TDC og de ansatte.

Knapt 600 TDC-ansatte nedlagde i går arbejdet i protest over TDC's ønske om at centralisere styringen med koordinationscentrene. Det er koordinationscentrene der står for blandt andet at koordinere TDC-teknikernes besøg. Strejken startede i koordinationscentrene rundt om i landet og bredte sig til TDC Totalløsninger, hvor 340 teknikere nedlagde arbejdet i sympati.

»Vi vil gerne centralisere det, således at man kan gøre det mere effektivt for kunderne, så hvis for eksempel din telefon går i stykker om ti minutter, kan vi meget hurtigere få det ind i systemet og udbedret,« siger Kim Frimer, direktør for TDC Totalløsninger til it-avisen ComON.

Centraliseringen betyder blandt andet, at teknikerne, med en ny teknologi, skal have besked om besøg på deres mobile computer, som de har med rundt.

Kim Frimer fortæller, at der på mandag vil være et møde imellem TDC og de ansatte.

»Jeg tror, at det hele måske beror på en misforståelse, men jeg er sikker på, at vi nok skal finde en fornuftig løsning«, siger han.

Strejken kommer samtidig med, der har været kurrer på tråden, efter at der, ifølge Jyllands-Posten, siden 31. januar er blevet afskediget 80 medarbejdere i TDC Totalløsninger.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere