Tyske og franske tests bekræfter iPhone 4's antenne-problemer

Forbrugerorganisationer i Tyskland og Frankrig bakker op om Consumer Reports kritik af iPhone 4-antennen.

Den amerikanske forbrugerorganisation Consumer Reports fik med deres test af iPhone 4's antenne tvunget Apple til at agere. Nu følger tyske og franske forbrugerorganisationer i deres fodspor.

Consumer Reports, der kan sidestilles med det danske forbrugermagasin Tænk, konkluderede efter egne tests tidligere på måneden, at de ikke kunne anbefale iPhone 4 på grund af problemer med dens udvendige antenner. Det fik rigtig sparket gang i debatten om iPhone 4's antenne, og Apple så sig kort efter nødsaget til at holde et pressemøde, hvor de lovede gratis etuier, der skulle hjælpe på antennesignalet, til alle iPhone 4-ejere.

Den tyske forbrugerorganisation Stiftung Warentest og den franske ditto Que Choisir har nu også foretaget tests på iPhone 4's antenne. Og deres konklusioner er stort set identiske med det Consumer Reports kom frem til.

Stiftung Warentest fandt ud af, at man med en enkelt finger placeret over den berømte samling på nederste venstre side af iPhone 4 kunne få signalstyrken til at falde med 90 procent. De gentog testen på to andre unavngivne smartphones, og her var resultatet, at signalstyrken kun faldt med 25 procent.

Que Choisir giver iPhone 4 gode bedømmelser i stort set alle andre henseender, men kan ligesom Consumer Reports ikke anbefale mobilen på grund af netop problemet med antennen. De mener ikke, at de gratis etuier Apple nu giver til iPhone 4-ejere er nok til at løse problemet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere