Artikel top billede

Nokia stopper Symbian-salg i Nordamerika

Finnerne stopper helt salget af Symbian-baserede enheder i USA og Canada.

I et interview fortæller Nokias chef for Nordamerika at man vil stoppe salget af Symbian-baserede smartphones i USA og Canada. Salget af S40 feature-phones bliver også indstillet. I stedet satser Nokia helt på Microsofts operativsystem Windows Phone 7.

”Når vi lancerer Windows Phones er vi helt ude af Symbian-forretningen,” siger Nokias Chris Weber til AllThingsD.

Han understreger at Nokia vil lægge alle sine kræfter i de nye Windows Phone produkter.

”Det kommer til at handle om Windows Phone og de tilhørende produkter. Realiteten er, at hvis vi ikke er succesfulde med Windows Phone, så er det lige meget hvordan vi klarer os på andre områder,” siger Chris Weber.

Han fortæller at Nordamerika er en prioritet for Nokia, fordi det er et nøglemarked for partneren Microsoft, og fordi Nokia ser dette område som nøglen til at vinde den globale kamp om smartphone-markedet.

”Vi udvikler til Nordamerika og så bliver telefonerne globalt tilgængelige og anvendelige. Faktisk ser det ud til at de første Windows Phones kommer fra vores gruppe i San Diego,” siger Chris Weber.

Nokia oplyser også at man vil fremover kun vil sælge sine smartphones gennem teleoperatører i USA. Tidligere har Nokia også solgt telefoner til fuld pris direkte til forbrugerne uden tilskud fra teleselskaberne, men det er altså slut nu i Nordamerika.

Ifølge Chris Weber har Nokia heller ingen planer om at sælge sin Meego-baserede telefon N9 i USA.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere