3: Derfor trak vi os ud af 4G-auktion

3 fik slet ikke del i de nye 4G-licenser, selv om det er et område, som 3 satser på. Men det er der gode grunde til, lyder det fra 3.

Annonce:
Annonce:
3 blev den store taber i gårsdagens store auktion over de licenser til 800 megahertz-frekvenserne, der netop er blevet solgt af den danske stat for samlet 739 millioner kroner.

TDC rendte med størstedelen, mens 3 ikke fik nogen. Og det er overraskende, siger teleanalytiker Morten Imsgard - det kan du læse mere om her.

3 selv forklarer, at prisen simpelthen blev for høj.

"Det blev for dyrt. Det var ikke attraktivt til den pris," siger Stine Green Poulsen, 3's kommunikationschef.

Hun forklarer, at 3 i øjeblikket er ved at gøre klar til en kommerciel lancering af 4G i 1800- og 2600-megahertz frekvensbåndet.

Meget spektrum
"Vi har rimelig meget spektrum, som det er nu. 800 kunne være interessant for at komme hurtigere ud i yderområderne, men på et eller andet tidspunkt bliver det så dyrt, at det ikke kan betale sig," lyder det fra 3.

Fordelen ved de lavere frekvensbånd er, at man får længere rækkevide på signalerne og dermed skal bruge færre sendemaster i eksempelvis tyndt befolkede områder.

Stine Green Poulsen mener dog ikke, at det får den store betydning, at 3 ikke fik del i netop disse frekvenser.

"Det er bare et spørgsmål om, at vi så skal sætte nogle flere master op. Men det er der så også råd til for 628 millioner kroner," siger hun med henvisning til den pris, TDC betalte på auktionen.

Det ventes, at 3 vil lancere 4G i september måned.

Læs også:

TDC rydder bordet ved 4G-auktion: 4G på vej til hele landet

Ny auktion over danske telefrekvenser på trapperne

Her er den overraskende taber i 4G-auktionen.



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Acinta ApS
Udvikling og salg af software til ledelsesrapportering og dataanalyse i mindre og mellemstore virksomheder - primært handel, produktion og service.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Beyond Data

Der ligger en enorm værdi i big data for din virksomhed, hvor de mange rådata, der ofte flyder ustrukturerede rundt, kan fortælle dig, hvordan du kan forbedre forretningen, processerne, salget og meget andet. Ved at strukturere de mange data kan du øge virksomhedens indtjeningen og reducere omkostningerne. Læs mere

Radisson Blu Scandinavia - 2300 København



Kom helt med på mobilbølgen

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni kan du opleve internationale talere og få erfaringer og ideer fra de bedste mobilløsninger. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV



For Danmarks CIO'er og it-ansvarlige er Årets CIO blevet det årlige eksklusive mødested. Konferencen bevæger sig ind i din verden, tager aktuelle emner op, og behandler netop de områder, som det forventes, at du har en mening om - og en holdning til. Læs mere

D'angleterre - 1050 København K







Computerworld
Windows 10-opgradering kun gratis det første år - her er Microsofts opgraderings-plan
Microsoft fejer enhver tvivl af banen: Windows 10 vil ikke blive ved med at være gratis. Se selskabets opgraderings-plan her.
CIO
Efter 20 år i it-sikkerhedsbranchen: Her er fem barske sandheder fra kendt sikkerhedsekspert
Hvor reel en trussel er mobiltelefoner egentlig? Er det medarbejderne som er truslen mod firmaets data? Og hvorfor bliver amerikanske tjenester ved med at halte på sikkerheden? Få svaret når en sikkerhedsekspert taler ud til Computerworld.
Channelworld
Kendt direktør ude af stort dansk SAP-hus med dags varsel efter under et år på posten
Sammenstødet mellem dansk og amerikansk mentalitet udløser tumult på ledelsesgangen i Ciber.
White paper
Chat styrker din online-kundeservicestrategi
Få bedre effektivisering og kundeloyalitet ved at implementere chat som en del af din virksomheds kanalstrategi for servicecentret. Research og journalistisk bearbejdning af Computerworld for Netop