Artikel top billede

CBC-forhandler: Derfor styrker medlemskabet min erhvervsforretning

Ingen tvivl om at CBC-kæden godt kan tåle modernisering, men fordele opvejer ulemper, mener jysk forhandler.

Bornholmske JF-Data har fravalgt CBC-kæden, da de overtog Kuszon Zolutions it-forretning på Lolland-Falster. Det har fået Kris Klintebæk, der er direktør for CBC-forhandleren Concept Data i Herning, til at fare i blækhuset.

Han synes ikke at meldingen om, at CBC-kæden mest er rettet mod privat-salg holder vand. Concept Data er en ren erhvervsforretning. Alligevel mener Kris Klintebæk det giver god mening

"De store producenter og distributører ser os jo som en enhed. Totalt set lægger CBC jo en vis omsætning. For mig er CBC en indkøbsforening, hvor man fælles forhandler sig frem til fordele. Og der er ikke andre alternativer i dag. Vi forhandlere bliver meget små, hvis ikke vi har nogle at alliere os med," siger Kris Klintebæk.

Det betyder ikke, at Kris Klintebæk er ukritisk overfor CBC, men han mener, at han som erhvervsforhandlere har mange flere fordele end ulemper ved at være medlem af CBC-kæden.

"Men det man ikke er tilfreds med, er jo også noget man selv kan være med til at gøre noget ved," som han siger.

Og så gør han opmærksom på, at CBC-kæden har en vis historie, og vægt.

"CBC er en gammel slæde. Dengang vi startede var der to drev i en pc og 40 procent i avance.  Mange af dem, som er tilbage i kæden er jo nogle gamle rotter med et dybt kendskab til branchen. Og så er der ikke andre alternativer i Skandinavien," siger han med et smil.

Læs mere:




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere