Banken lukker omstridt nordjysk broker

Medarbejdere og direktør forsøger at genstarte den nordjyske broker i nyt selskab, efter at banken har smækket kassen i.

Annonce:
Annonce:
Den omstridte nordjyske it-broker CESS Danmark har indstillet sine aktiviteter og forsøger nu at drive forretningen videre i det nystiftede "Handelsselskabet Nordjylland". Det fremgår af en mail, som CESS Danmarks direktør, Nikolaj Johansen, sendte til sine leverandører og kreditorer kort før jul.

I mailen, som Channelworld er i besiddelse af, fremgår det, at Nordea i slutningen af november smækkede kassen i og lukkede for betalinger af varer og løn fra CESS Danmark.

Efter hamskiftet har det nye selskab allieret sig med Spar Nord, som allerede i midten af december blev præsenteret som ny bankforbindelse på hjemmesiden cess-dk.com.

Nikolaj Johansen bekræfter over for ChannelWorld, at bankens stop for betalinger og kredit har ført til, at alle aktiviteter i CESS Danmark nu er "suspenderet", som han udtrykker det. Som en konsekvens af nedlukningen blev samtlige medarbejdere opsagt.

"Banken har bedt os indfri en kredit, som vi realistisk set ikke var i stand til at leve op til med det varsel og den situation, der er i markedet," siger Nikolaj Johansen.

CESS Danmark fortsætter nu "under nyt flag". Konkret drejer det sig om det nystiftede firma "Handelsselskabet Nordjylland", som Nikolaj Johansen har stiftet sammen med en række af sine tidligere medarbejdere. Det nye selskab opererer dog fra de samme lokaler og fra samme hjemmeside som CESS Danmark.

Nikolaj Johansen ønsker ikke at oplyse, hvor mange kreditorer der har penge til gode i CESS Danmark, eller hvor stor selskabets gæld er. Han vil heller ikke kommentere, hvorvidt selskabet er gået i egentlig betalingsstandsning.

Han fastholder, at det nye forretnings-setup er "fuldstændig uafhængigt" af CESS Danmark. Han oplyser dog, at samtlige medarbejdere er fulgt med over i det nye selskab.

Læs mere:



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Software Innovation A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Beyond Data

Der ligger en enorm værdi i big data for din virksomhed, hvor de mange rådata, der ofte flyder ustrukturerede rundt, kan fortælle dig, hvordan du kan forbedre forretningen, processerne, salget og meget andet. Ved at strukturere de mange data kan du øge virksomhedens indtjeningen og reducere omkostningerne. Læs mere

Radisson Blu Scandinavia - 2300 København



Kom helt med på mobilbølgen

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni kan du opleve internationale talere og få erfaringer og ideer fra de bedste mobilløsninger. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV



For Danmarks CIO'er og it-ansvarlige er Årets CIO blevet det årlige eksklusive mødested. Konferencen bevæger sig ind i din verden, tager aktuelle emner op, og behandler netop de områder, som det forventes, at du har en mening om - og en holdning til. Læs mere

D'angleterre - 1050 København K







Computerworld
Windows 10-opgradering kun gratis det første år - her er Microsofts opgraderings-plan
Microsoft fejer enhver tvivl af banen: Windows 10 vil ikke blive ved med at være gratis. Se selskabets opgraderings-plan her.
CIO
Efter 20 år i it-sikkerhedsbranchen: Her er fem barske sandheder fra kendt sikkerhedsekspert
Hvor reel en trussel er mobiltelefoner egentlig? Er det medarbejderne som er truslen mod firmaets data? Og hvorfor bliver amerikanske tjenester ved med at halte på sikkerheden? Få svaret når en sikkerhedsekspert taler ud til Computerworld.
Channelworld
Kendt direktør ude af stort dansk SAP-hus med dags varsel efter under et år på posten
Sammenstødet mellem dansk og amerikansk mentalitet udløser tumult på ledelsesgangen i Ciber.
White paper
Chat styrker din online-kundeservicestrategi
Få bedre effektivisering og kundeloyalitet ved at implementere chat som en del af din virksomheds kanalstrategi for servicecentret. Research og journalistisk bearbejdning af Computerworld for Netop