Fire grunde til IKKE at købe den nye Samsung Galaxy S4

Den er stopfyldt med nye funktioner, og den er hurtigere og lettere end sin forgænger. Alligevel er der en del grunde til at gå uden om netop Samsung Galaxy S4. Vi giver dig fire argumenter for at droppe den.

Annonce:
Annonce:

Samsung Galaxy S4 ligner forgængeren S3.

Samsung lancerede i nat dansk tid den nye Galaxy S4 i New York - få alle detaljer her

Mobilen skal overtage rollen som sydkoreanernes Android-topmodel og dermed afløse den populære Galaxy S3, der på verdensplan er solgt i mere end 40 millioner eksemplarer på ti måneder.

Selv om Galaxy S4 på mange områder er væsentlig bedre end Galaxy S3, er der alligevel en del grunde til at gå uden om netop denne model.

1. Stadig plastikdesign - uden nytækning
Med Galaxy S4 holder Samsung fat i sit design fra S3'eren. De to mobiler ligner hinanden, selv om den nye model har fået en lidt større skærm.

Plastikdesignet er med til at holde vægten nede, men det er samtidig ikke så indbydende, som det Android-konkurrenterne kan tilbyde.

HTC One har eksempelvis en sexet aluminium-indpakning, og flere andre modeller som LG Optimus G er klædt stilfuldt i sort og omsluttet af Gorilla Glass på front og bagside.

Plastikdesignet har den fordel, at det kan holde til rigtig mange tæsk.

Men hvis der ikke er kommet væsentlige forbedringer i plastmaterialet, er der risiko for, at telefonen vil have nogle af de samme problemer som S3'eren.

Her bliver bagsiden nemt ridset og får sprængninger i plastoverfladen, og rammen omkring telefonen har risiko for at få tynde flænger. Læs mere i denne langtidstest af Samsung Galaxy S3.

Alt i alt ser det ud til, at Samsung har 'lavet en Apple'. Som da æble-drengene gik fra iPhone 4 til iPhone 4S, hvor designet ikke skiftede nævneværdigt, men hvor telefonen blev fyldt op med ny hardware og nye funktioner som den personlige assistent Siri.

Med Galaxy S4 får du altså en ny telefon i ét år gammelt design, og spørgsmålet er, at om du vil betale fuld pris for det.

2. Massevis af funktioner - men har du brug for dem?
Samsung brugte det meste af præsentationen af den nye Galaxy S4 på at snakke om de nye funktioner, mens der ikke blev brugt så meget tid på hardware.

Nogle tiltag var innovative, men der var også rigtig mange, der virker mere gimmick-agtige. Hvad siger du til at tage et billede og optage en lille smule lyd samtidig?

Når fotoet åbnes, afspilles lydindspilningen. Tja. Måske ikke ligefrem en funktion, der ændrer verden.

Og med S Translator kan du oversætte fra et sprog til et andet via tale-til-tekst og tekst-til-tale. Men hvor ofte står du i Italien og har brug for at få hjælp til at tale med de lokale, der ikke snakker engelsk? Nok ikke så tit.

Der er også hele helsefunktionen, hvor mobilen kan måle dit kalorieforbrug og -forbrænding samt vække dig på det mest optimale tidspunkt. Men de fleste sundhedsfunktioner kræver, at du investerer i ekstraudstyr til den i forvejen forholdsvis dyre telefon.

Det lyder naturligvis overvældende, når Samsung kan bruge en time på at opremse alle de nye funktioner i telefonen. Men når alt kommer til alt: Så er det ikke sikkert, at du nogensinde får dem brugt.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Rittal A/S
Salg, service og rådgivning inden for datacenterløsninger, bl.a. rack/serverskabe, køling, strømfordeling, sikkerhed- og overvågning og energimåling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
The Mobile Wave 2016

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni bliver du opdateret på de nye, hotte mobil-trends og får et indblik i de nye løsninger og teknologier. Oplev internationale talere og konkrete danske cases. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV



Microsoft Azure

Microsofts fleksible cloud-platform, Azure, er med i front med blandt andet sin automatiserede database-administration, skalerbarhed og ydeevne, der kan give mange muligheder for din virksomhed. På denne How To kan du høre om nogle af de mange muligheder, der er i at lægge hele eller dele af din it ud på Azure-platformen. Læs mere

Whilborgs Konferencecenter - 2750 Ballerup



Fremtidens Vækstpotentiale - Internet of Things

Vores samfund i dag udvikles med exceptionel fart. Vi vil i de kommende få år opleve intet mindre end en revolution inden for connectivity af almindelige "døde ting", som vil betyde en mængde af data, som vi endnu ikke har set magen til. Internet of Things (IoT) er den næste revolutionerende it-bølge, som er over os. Læs mere

Centralværkstedet - 8000 Aarhus C







Computerworld
Dansk taxachauffør gik undercover hos Uber: Her er, hvad han oplevede
En dansk taxichauffør gik undercover med skjult kamera hos Uber, og har nu afleveret alle sine oplysninger til myndighederne. Læs om hans oplevelser her.
CIO
Data fra 1,6 millioner kunder booster Matas' kundeklub: "It handler ikke længere om backoffice, men om frontoffice og mødet med kunden"
Nomineret til Årets CIO 2016: Strategien for it og forretning er en og samme ting for Matas-CIO Thomas Grane. Han ser det som sin vigtigste opgave at få digitale løsninger til at gå op i en højere enhed med virksomhedens organisation og kundernes forventninger.
Comon
Ny stortest af antivirus-programmer: Så meget kraft trækker dit sikkerhedsprogram ud af maskinen
Hvor meget saft og kraft trækker dit antivirusprogram ud af din computer? Det kan du få svar på i denne hastighedstest af 19 antivirusprogrammer.
Channelworld
Dansk HP-direktør efter opsplitning: Her er HP's fremtidsplan i Danmark
Interview: Opsplitningen af it-mastodonten HP har givet større frihed til at hjælpe kunder og forhandlere, siger den danske chef for HP's pc- og print-firma, HP Inc. Han spår, at markedet for mobile devices kommer til at drive fremtidens vækst og innovation.
White paper
multikanals kundeservice - Sådan !
Sådan kan der udvikles en effektiv, multikanals kundeservice - Læs i dette white paper hvordan.