Yousee: Derfor får kunder ingen kompensation efter nedbrud

1,2 millioner husstande har i flere dage måtte trækkes med flimrende eller helt manglende tv-kanaler. Alligevel får kunderne ikke udbetalt nogen kompensation for det lange nedbrud. Se her hvorfor.

Artikel top billede

Foto: Povl D. Rasmussen.

TDC's tv-udbyder, Yousee, har fredag haft samlet sine topfolk for at skabe overblik over det nedbrud, som begyndte natten til onsdag, og som stadig huserer på enkelte kanaler i selskabets store tv-pakke.

Det har resulteret i, at de 1,2 millioner berørte husstande i det flere dage lange tv-knas hos Yousee kan skyde en hvid pil efter at få erstatning.

"Yousee har konstateret, at fire kanaler har været afbrudt i mere end 48 timer. På den baggrund har man valgt, at der ikke kan udbetales kompensation. Det skyldes, at det vil falde under bagatelgrænsen i Yousees aftalevilkår, hvis man udregner beløbet for de fire manglende kanaler," forklarer presserådgiver hos TDC, Rasmus Avnskjold, til Computerworld.

I Yousees aftalevilkår fremgår det, at bagatelgrænsen ligger på 25 kroner.

De mindste blev ramt

De fire konstant afbrudte tv-kanaler er Thai TV, Kanalsport, National Geographic og TNT.

At det netop er disse fire kanaler, der har været i sort, er ingen tilfældighed.

"Yousee har under forløbet valgt at prioritere de kanaler, som har flest seere, og de fire berørte kanaler er derfor fire relativt små kanaler med lave seertal," forklarer Rasmus Avnskjold.

Men folk har jo betalt for dem alligevel?

"Ja, men Yousee har valgt denne prioritering, fordi færrest mulige skulle være ramt af nedbrud," lyder svaret fra Rasmus Avnskjold.

Den rungende undskyldning

Presserådgiveren hos TDC beklager, at Yousee-kunderne har måttet trækkes med flimmer, pixelering, manglende kanaler og lyd i flere dage.

"Der skal lyde en stor, rungende undskyldning herfra," siger han i kølvandet på nyheden om, at der altså ikke bliver tale om en kompensation til Yousees kunder.

Så udover den rungende undskyldning, kan Yousee-kunderne også se frem til et rungende nul på den kreditnota, som mange kunder ifølge tv-udbyderens Facebook-side havde set frem til.

Læs også:

YouSee-nedbrud på tredje døgn: Kunder kræver erstatning

Derfor blev millioner af danskere ramt af stort Yousee-nedbrud

Annonceindlæg fra Jyske Bank

Jyske Bank styrker tilstedeværelsen i København med indflytning i Glaskuben

Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S