Facebook at work skal samle kommunikationen i Telenor.

Telenor binder nu 36.000 ansatte sammen med intern Facebook-løsning

Teleselskabet Telenor går nu i gang med at bruge Facebook som et supplement til intranettet. Løsningen skal binde virksomhedens mange ansatte tættere sammen, og pilotprojektet er netop skudt i gang. Læs om planerne her.

Kan Facebook bruges i arbejdsmæssig sammenhæng?

Det mener man i hvert tilfælde hos teleselskabet Telenor, der er med i et pilotforsøg, hvor firmaets ansatte skal bindes sammen via løsningen.

Der er tale om en intern løsning, hvor det kun er de ansatte i virksomheden, der kan se med, når der postes nye beskeder eller likes.

Firmaet har allerede et intranet, men kommunikationsdynamikken fra Facebook skal være med at til at gøre samarbejdsværktøjet mere levende.

Løsningen blev i går præsenteret via en videokonference for firmaet ansatte, så det er helt nyt selv indenfor firmaet vægge.

"Vi fik det første glimt af løsningen i går. Det ser meget spændende ud," siger pressechef i Telenor i Danmark, Tom Lehn-Christiansen.

"Vi glæder os meget til at komme i gang og udforske mulighederne, for det bliver en proces, hvor vi skal prøve os frem, og et spændende supplement til vores eksisterende løsninger." 

De ansatte anvender deres normale Facebook-login til intranetløsningen, men alle informationer forlader ikke Telenor.

Læs mere om Facebook at work her: Facebook at Work: Her er argumenterne for og imod at bruge den nye tjeneste

60.000 virksomheder står i kø for at prøve
Facebooks virksomhedsløsning er fortsat i en betaversion, men der står allerede 60.000 virksomheder i kø for at få lov til at afprøve den, skriver Computerworld i Sverige.

Og Telenor er altså en af dem, der nu er sluppet gennem nåleøjet.

De 36.000 ansatte skal således igang med at bygge et socialt firmanetværk.

"Det er et naturligt skridt for os at skabe en digital tænketank blandt vores medarbejdere. Flere grupper indenfor virksomheden har allerede Facebook-grupper til kommunikation, men det giver langt bedre mening, at vi flytter dem ind bag virksomhedens egne vægge," siger Tom Lehn-Christiansen til Computerworld.

Formålet er at skabe et digitalt miljø, der skal styrke engagement og videndeling i firmaet.

Ligeledes ønsker man at flytte dele af den interne kommunikation fra mail til Facebook.

De gamle systemer kommer dog stadig til at hænge ved.

At en stor teleoperatør bliver kunde hos Facebook, giver en indikation om, hvilket marked Facebook vil forsøge at tilføje til kundelisten i de næste år.

Læs også:

Her er de mest populære chat-tjenester

Turbo på intranet-udviklingen: Så hurtigt bliver de bedste intranet udviklet

Vi nægter at droppe emailen: Slår alle andre værktøjer på jobbet

Facebook at Work: Her er argumenterne for og imod at bruge den nye tjeneste


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Dibs Payment Services A/S
Betalingssystemer til e-handel og detailhandel.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

24. januar 2017 | Læs mere


It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

26. januar 2017 | Læs mere


Customer Relationship Management (CRM)

CRM er stort set blevet en standard i danske virksomheder. Der stilles stigende krav til sikkerheden når værdifulde informationer om virksomhedens væsentligste aktiv - kunderne - skal sikres, deles og gemmes, og netop sikkerheden i den web-baserede løsning kan virke uoverskuelig. Hør mere om hvordan bringer du dig i front med CRM, og hvordan får du størst muligt afkast af din CRM-investering.

31. januar 2017 | Læs mere






Computerworld
Advarsel til Gmail-brugerne: Lumsk phishing-mail på spil netop nu - sådan spotter du den
Gmail-brugerne skal være på vagt: It-kriminelle forsøger sig i øjeblikket med en udspekuleret phishing-mail. Se her, hvordan du spotter fupnummeret.
CIO
Coop på jagt efter afløser til den 49 år gamle mainframe: "Systemet er ikke længere tilstrækkeligt til vores vision for Coop"
Coop Danmark er i gang med en støre digitalisering af hele forretningen, og det kommer ikke til at gå stille for sig i 2017. Blandt andet skal Coop have fundet en erstatning for den 49 år gamle mainframe.
Comon
Undgå passwordet: Smart tilbehør til at låse og åbne din computer med Windows Hello
Windows Hello kan mere end blot låse din computer op med dit ansigt. Der findes en lang række muligheder af tilbehør, som kan være med til at sikre din computer mod indtrængere. Se fem af dem her.
Channelworld
Ny EG-direktør har en plan: Sådan skal EG vokse sig større og endnu mere profitabel
Interview: Mikkel Bardram er ny administrerende direktør i EG. Selvom EG nu har 2.000 ansatte og en omsætning på 1,8 milliarder kroner, er der potentiale for endnu mere, mener den nye direktør.
White paper
Tjekliste: 10 tegn på, at du har behov for at modernisere din Backup og Recovery løsning
Gennemgå denne tjekliste for at afgøre, om dit miljø har behov for en mere moderne tilgang til backup og recovery. Hvis ikke du kan tjekke nogen af disse af, kan det være tid til at revurdere din databeskyttelse strategi.