Artikel top billede

Skærmdump fra Jens Høgni Højgaards hjemmeside, hvidevarerep.dk

Trusler og tilbud vælter ind til Jens Højgaard efter kritiske Trustpilot-anmeldelser

Der har været travlt ved Jens Høgni Højgaards telefon, efter Computerworld har publiceret artikler om hans kritiske anmeldelser på Trustpilot. Et af opkaldene var af ganske ubehagelig karakter.

Efter offentliggørelsen af Jens Høgni Højgaards to ellers annullerede og kritiske anmeldelser af inkassobureauet HornskovVindberg på forbrugersitet Trustpilot har telefonen kimet noget nær konstant.

Det fortæller Jens Høgni Højgaard mindre end 24 timer efter, at artiklerne om de kritiske anmeldelser er blevet publiceret på Computerworlds hjemmeside.

"Ja, det har jo både været positivt og negativt," forklarer Jens Høgni Højgaard fra enkeltmandsvirksomheden Din Hvidevare Reparatør.

"Nu skal jeg vise dig..."

Blandt de negative oplevelser var et anonymt opkald tirsdag omkring klokken 15:55 - blot én time efter artikel-publiceringerne - fra et ukendt nummer.

Personen i den anden ende havde ganske få ord at sige til den selvstændige hvidevarereparatør.

"Du skulle aldrig have involveret pressen. Nu skal jeg vise dig, hvor dyrt dette her kan blive," lød beskeden ifølge Jens Høgni Højgaard fra personen i den anden ende, som herefter afbrød forbindelsen.

Jens Høgni Højgaard fortæller til Computerworld, at han har visse formodninger om, hvem der stod bag det anonyme opkald, men ønsker ikke at nævne nogen navne i det offentlige rum.

Også positive opringninger

Der har også været en del positive opkald, forlyder det.

Blandt andre har store danske medier som DR, TV2 og Ekstra Bladet kontaktet Jens Høgni Højgaard for at få ham til at fortælle sin historie.

Den kan du læse mere om her: Jens Højgaard skrev negativ anmeldelse på Trustpilot - nu er han blevet sagsøgt for 11.419 kroner

Men det bedste opkald kom formodentligt fra erhvervsadvokat Jacob Tøjner fra Sankt Petri Advokater, som har tilbudt Jens Høgni Højgaard at køre sagen for hvidevare-reparatøren uden beregning. 

Jens Høgni Højgaard havde ellers forestillet sig, at skulle møde inkassobureauet HornskovVindberg i Retten i Glostrup ganske alene, men nu får han altså foræret en advokats-arbejdsdag på op mod 14 timer foræret gratis til en værdi af cirka 30.000 kroner.

"Jeg vil gerne støtte op om denne her sag, som i mine øjne er fuldstændig absurd," siger advokat Jacob Tøjner.

Helt ude i skoven

Han mener ganske simpelt, at det er "helt ude i skoven" at pålægge erhvervsdrivende tavshed, hvis de skulle være utilfredse med en behandling, produkt eller service.

Eksempelvis mener han, at det er ugyldigt at forlange 5.000 kroner per dag, hvor en negativ omtale af et selskab ligger frit fremme for alle og enhver på nettet.

For ytringsfriheden vil ifølge advokaten altid vægte højere end arbitrære forretningsvilkår.

Hvorvidt han så også kan vinde sagen for Jens Høgni Højgaard, kommenterer han på følgende måde:

"Mærk dig mine ord: Vi vinder, og alt andet er ligegyldige hypoteser."

Her kan du se, hvordan HornskovVindberg argumenterer for sin sag: Forlanger 11.419 kroner efter dårlig Trustpilot-anmeldelse: Vi beskytter os mod afpresning

Læs også:
Jens sagsøges for negativ TrustPilot-anmeldelse: Men kan kritiske anmeldelser ties ihjel på nettet? Her er de tre vigtigste pointer




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere