Artikel top billede

Nu begynder vi at se ideen med Microsofts køb af LinkedIn: Kobler dine data fra LinkedIn sammen med Dynamics til sælgere

Microsoft kobler data fra LinkedIn tæt sammen med data i Dynamics. Resultatet kan blive et effektivt våben på CRM-markedet, hvor Salesforce må overveje næste træk.

Det er fem måneder siden, at EU endeligt godkendte Microsofts køb af LinkedIn, og Microsoft begynder nu for alvor at vise, hvordan selskabet har tænkt sig at høste værdi af det store opkøb.

Microsoft kobler nemlig nu LinkedIn Sales Navigator sammen med Dynamics 365 Sales.

Det betyder kort og godt, at sælgere, der anvender CRM-programmet Dynamics 365 Sales gnidningsfrit ville kunne trække data ind i CRM-programmet fra LinkedIn.

Læs også: Derfor er LinkedIn en guldgrube for Microsoft: Kommer til at vide alt om dit arbejdsliv

Disse data, som den enkelte LinkedIn-bruger jo afleverer om sig selv, kan anvendes direkte i salgsarbejdet til at forstå den enkelte LinkedIn-brugers profil, stilling, ønsker, præferencer, behov og lignende.

Ifølge Computerworlds amerikanske nyhedsbureau vil Microsoft sørge for, at Dynamics og LinkedIn Sales Navigator synkroniseres hver eneste dag, så sælgerne altid har adgang til de seneste oplysninger fra LinkedIn.

Vil Salesforce få et problem?

Den nye sammenkobling er ikke ligefrem godt nyt for Salesforce, der er hovedkonkurrenten på CRM-området.

Salesforce havde godt set i kortene, hvad Microsofts opkøb af LinkedIn ville føre til, og selskabet forsøgte da også uden held at blokere for opkøbet med den begrundelse, at et kombineret Microsoft/LinkedIn ville blive så stor og magtfuld, at det ville kunne skade den fri konkurrence på CRM-markedet.

Microsoft har allerede løftet sløret for andre integrationer mellem LinkedIn og selskabets klassiske produkter.

Det kan du læse et eksempel på her: Microsofts plan med LinkedIn: Snart vil du kunne opdatere dit LinkedIn-cv direkte fra Word

Microsoft arbejder nu videre ud ad samme spor - blandt andet på at integrere assistenten Cortana i LinkedIn.

LinkedIn har netop rundet en halv milliard brugere. Tjenesten er bredt anvendt som et professionelt socialt netværk, hvor brugerne primært udveksler professionelle oplysninger, mens andre sociale tjenester som Facebook anvendes til data af mere privat karakter.

Det gør LinkedIn til en meget anvendelig tjeneste, når det gælder salg af professionelle løsninger, da de 500 millioner primært professionelle profiler indeholder ret detaljerede oplysninger om budgetter, ansvar og meget andet, hvilket i meget høj grad kan hjælpe salgsfolk med at opspore nye kundeemner og lære dem at kende.

Hertil kommer, at LinkedIns detaljerede oversigter over hvem, der kender hvem, kan hjælpe salgsfolk med at forstå nye og eksisterende kunder meget hurtigt, hvilket er esssentielt i salgs-fremstød.

Der var i øvrigt rygter fremme for godt et år siden om, at Salesforce var i drøftelser med Microsoft og andre om en fusion af de to selskaber, men der kom som bekendt ikke noget ud af disse mulige drøftelser.

Dem kan du læse mere om her: Rygte: Salesforce.com sat til salg: Er IBM eller Microsoft ved at købe selskabet?

Senere indgik de to selskaber et tæt samarbejde på tværs af hinandens platforme.

Det kan du læse mere om her: Salesforce og Microsoft i nyt samarbejde: Dyb integration af Salesforce i Office-programmer

Læs også:

Ulmende oprør blandt LinkedIn-brugere: Hvad er Microsoft ude på med vores data?

Salesforce forsøgte at købe LinkedIn for næsen af Microsoft - se hvorfor her

Kom med på LinkedIn-spøgelsesjagt: Hvem arbejder de falske profiler for?

Først købte Microsoft LinkedIn for næsen af Salesforce - nu kan Salesforce være på vej til at nuppe Twitter




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere