Artikel top billede

Salgstallene for smartwatches stormer frem: Men i 2022 vil der blive solgt flere hearables

Der er fart på salget af såkaldte werables som smartwatches. De vil i 2019 på verdensplan indbringe producenterne tæt på 277 milliarder kroner. I 2022 vil hearables have overhalet smartwatches, som den mest solgte type af wearables.

Begejstringen vil ingen ende tage for smartwatches, hearables og andre eksotiske wearables som for eksempel smarttøj, der også har sin egen smart-kategori.

Salgstallene brager op.

Det viser en ny fremskrivning fra Gartner.

Analysehuset estimerer, at markedet for wearables vil vokse med 26 procent i 2019, hvor der globalt vil blive købt de mså smarte enheder for tæt på 277 milliarder kroner, hvoraf smartwatches vil stå for hele 107 milliarder kroner.

Ifølge Gartners analyse vil der blive langet 74 millioner smartwatch-enheder i 2019.

Læs også: Test: Kinesisk mobilproducent skyder med skarpt med Huawei Mate 20 Pro – her er mere udstyr end i nogen anden smartphone

De traditionelle urmærker er på vej

Mens det i dag er Apple, Fitbit og Samsung, der har indtaget et solidt forspring, når det kommer til smartwatches, forudser Gartner, at vi kommer til at se den traditionelle urindustri i højere gear inden for kort tid.

"Traditionelle brands som Fossil og Casio vil øge deres markedsandel ved at tilbyde mere stil og flere valg i deres portefølje end teknologimærkerne," lyder det fra Alan Antin, senior director hos Gartner.

Mens det lige nu er smartwatches, der bliver brugt flest penge på, forudser Gartner, at de såkaldte hearables vil blive den mest solgte kategori af wearables i 2022.

I 2022 vil hearables som Apples AirPods, Samsungs IconX og Plantronics' BackBeat FIT stå for 30 procent af alle solgte wearables i takt med, at funktionerne udvides til mere end kommunikation og underholdning.

Udviklingen vil ifølge Gartner være drevet af, at mere avancerede versioner af hearables vil komplimentere og reducere brugen af smartphones, da man i mindre grad vil have brug for rent faktisk at tage telefonen op af lommen.

Du kan se Gartners fremskrivning for de forskellige wearables-kategorier herunder:

Læs også: Dommen over Apple Watch 4: Markedets bedste smartwatch - men priserne svinger mellem det høje og det urimelige




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere