Artikel top billede

(Foto: GN Store Nord)

GN køber digital salgskanal i USA for 625 millioner kroner

GN Hearing, der er en del af GN Store Nord, betaler 625 millioner kroner for en digital salgskanal i USA.

Høreapparat-divisionen i GN Store Nord køber sig nu til en digital salgskanal på det store vigtige amerikanske marked.

GN betaler 625 millioner kroner for 91 procent af selskabet Lively, som blev stiftet i 2018 og forventer at omsætte for 100 millioner kroner i år men med et negativt driftsresultat på 170 millioner kroner. Det skriver Børsen.

GN Hearing har haft en længerevarende relation til selskabet og har leveret produkter til Lively.

Kun fire procent af høreapparatsalget i USA sker online, men GN Hearing tror på, at store forandringer på markedet er på vej.

“Og noget af det, der er interessant ved Lively, er, at to tredjedele af dem, der i dag henvender sig, faktisk ønsker en kombination af en online- og offlineoplevelse. Derfor ser vi en kæmpe mulighed i at kombinere Lively med vores netværk af traditionelle retailere i USA,” siger Gitte Aabo, administrerende direktør for GN Hearing.

GN Hearing har ikke som konkurrenterne egne klinikker i USA, men kunder, der køber et apparat på Lively, vil kunne få hjælp til tilpasning på en af de uafhængige klinikker, som i forvejen sælger GN’s produkter.




IT-JOB

Danmarks Meteorologiske Institut

Medarbejder til agil porteføljestyring

Dynamicweb Software A/S

Tech Team Lead

Unik System Design A/S

Driftskonsulent for Hostingcenter
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere