Artikel top billede

(Foto: Digitaliseringsstyrelsen/PR)

Digitaliseringsstyrelsen varsler: Sidste frist for kompensation for svindel med NemKonto i januar

Ind til nu har man kunne vente op til 10 år med at søge om kompensation, hvis man har været ude for NemKonto-svindel, og stadig have ret til at få en udbetaling. Men om lidt lukker vinduet, advarer digitaliseringsstyrelsen.

Er du blevet svindlet eller har været udsat for fejl med udbetalinger gennem din NemKonto inden for de seneste 10 år? Så er det sidste udkald, hvis du skal have kompensation.

Siden 1. august 2022 har det været muligt at få kompensation for denne slags hændelser, hvis man sender en ansøgning til Digitaliseringsstyrelsen.

Men vinduet for denne kompensation lukker 31. januar. Herfra vil det fremover kun være muligt at søge kompensation for NemKonto-sindel, der har fundet sted inden for de sidste 13 måneder.

Hvem er berettiget til kompensation?

Du kan eksempelvis være berettiget til en kompensation, hvis du ikke har modtaget din pension, SU, løn eller lignende ydelse i en periode, fordi nogen har ændret din NemKonto.

Den skal forekommer, når nogen begår identitetstyveri af andres NemID-oplysninger.
For at få kompensation skal du kunne dokumentere en politianmeldelse, og at du har været berettiget til udbetalingen.

Det er også en forudsætning, at din NemKonto har været ændret ved svindel eller fejl, og at du ikke allerede har fået det tabte beløb kompenseret.

Du kan se, hvordan du søger om kompensation og hvad kriterierne er her.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere