Artikel top billede

(Foto: Computerworld.dk)

Efter sanktioner: Huawei har udskiftet tusindvis af komponenter i sine produkter

Huawei-grundlægger afslører, hvordan selskabet har omgået USA's sanktioner med hjemmeproducerede komponenter til selskabets produkter.

Den kinesiske teknologigigant Huawei har ifølge en oversættelse af en nylig tale frigivet af et universitet i Shanghai, erstattet tusindvis af produktkomponenter, som blev forbudt af USA, med hjemmelavede versioner, siger virksomhedens grundlægger.

Det rapporterer Reuters.

Huawei, der har base i Kina, har været på den amerikanske målskive i de seneste år på grund af bekymringer for cybersikkerhed og spionage.

Den tidligere præsident Donald Trumps administration forhindrede amerikanske virksomheder i at handle med firmaet, og hans efterfølger Joe Biden har indført yderligere sanktioner, herunder et forbud mod salg af nyt Huawei-udstyr i USA.

Disse tiltag har tvunget firmaet til at finde nye måder at skaffe halvledere og andre dele på.

Grundlæggeren Ren Zhengfei sagde ifølge oversættelsen, som blev offentliggjort af Shanghai Jiao Tong University fredag, at Huawei i de seneste tre år har erstattet mere end 13.000 komponenter med indenlandske versioner.

Under talen den 24. februar oplyste Ren også, at firmaet har redesignet mere end 4.000 kredsløbskort til dets produkter.

"På nuværende tidspunkt er vores kredsløbsproduktion stabil, fordi vi har forsyninger af indenlandske komponenter," sagde han.

Han gav ikke detaljer om, hvilke specifikke dele der blev købt indenlandske fra Kina eller hvilken andel af Huaweis samlede forsyning de repræsenterede.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere