Artikel top billede

(Foto: Daniel J. Johung)

Teslas massive prisnedsættelser rammer selskabets indtjening

Efter at Tesla har skåret ned på priserne, går selskabets indtjening tilbage med 24 procent.

I løbet af årets første måneder har Tesla skåret i priserne for sine elbiler ad flere omgange.

Det viser sig nu også af selskabets regnskabstal for første kvartal.

Her går indtjeningen tilbage med 24 procent sammenlignet med samme kvartal sidste år.

Det skriver Wall Street Journal.

Indtjeningen for kvartalet lød på 2,5 milliarder doller, hvor det sidste år lød på 3,3 milliarder dollar.

Selvom indtjeningen gik tilbage, så steg omsætningen dog med 24 procent til 23,33 milliarder dollar i kvartalet. Her gør det sig dog klart, at selskabets indtjeningsgrad er blevet forringet.

Her viser det sig, at Tesla er påvrket af de høje renter samt den faldende efterspørgsmål, hvilket er årsagen til, at selskabet har sænket priserne flere gange for at holde salget oppe.

I midten af januar kom Tesla med den første prisbombe. Tesla pressede priserne markant ned på sine to mest populære elbiler: Model 3 og Model Y.

Her var der tale om nogle af de meget drastiske prisreduktioner, som særligt gælder den europæisk fremstillede Model Y, som får barberet hele 30 procent af prisen.

De øvrige kollektion af Model Y og Model 3 biler får sænket priserne med mellem 20 og 25 procent.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere