Sony er nummer et på markedet for LCD-fjernsyn

Sony kommer ind på en førsteplads, når det gælder indtjening på LCD-fjernsyn. Virksomheden har sat produktionen kraftigt i vejret og regner i år med at producere mere end dobbelt så mange fjernsyn som i 2005.

Sony er for første gang den bedste virksomhed til at tjene penge på LCD-fjernsyn. Det viser tal fra DisplaySearch.

Virksomheden fik en markedsandel på 16 procent i 2006, hvis man måler på indtjeningen.

Det er et procentpoint højere end Samsung. Sharp falder fra en førsteplads til en trejdeplads med en markedsandel på 11,5 procent.

Alt i alt blev der solgt 46,4 millioner LCD-fjernsyn i 2006. Det er en stigning på 119 procent i forhold til 2005.

Målt på antal producerede enheder er Samsung størst med en andel på 13,4 procent.

Philips følger efter med 13 procent, Sony har en andel på 11,6 procent, Sharp på 11,3 procent og endelig har LG en andel på syv procent.

hastig vækst

For to år siden gik Sony aggressivt ind på markedet for LCD-fjernsyn med mærket Bravia.

Det har taget Sony to år at gøre salget af LCD-fjernsyn til en overskudsforretning.

Virksomheden forventer et overskud i anden halvdel af nuværende regnskabsår, der løber frem til marts i år.

I 2003 sendte Sony virksomhedens første LCD-fjernsyn på markdet.

Det år producerede Sony 430.000 LCD-fjernsyn Det er gået hastigt frem siden.

I 2004 rundede virksomheden en million enheder.

Det steg til 2,8 millioner i 2005 og i år regner Sony med at sende seks millioner LCD fjernsyn på markedet.

Oversat af Christian Carlsen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere