Ingen indsigelser mod Telias køb af Debitel

Vejen mod det endelige opkøb af Debitel ser ganske jævn ud for køberen, TeliaSonera. Konkurrencestyrelsen har ikke modtaget en eneste indsigelse mod fusionen.

TeliaSonera ser ikke ud til at få problemer med godkendelsen af købet af Debitel.

Konkurrencestyrelsen, der i øjeblikket undersøger den planlagte fusion, havde givet eventuelle modstandere af handlen en frist til mandag i denne uge til at komme med bemærkninger.

Postkassen er ikke ligefrem blevet bombarderet.

"Vi har ikke fået nogen bemærkninger overhovedet," oplyser Michael Fibiger, der er specialkonsulent i Konkurrencestyrelsen.

Den 1. februar kunne TeliaSonera meddele, at virksomheden bliver den kommende ejer af Debitel og Debitels 50 procents aktieandel i DLG Tele. Men da fusionen er omfattet af konkurrencelovens fusionsregler, kan den først gennemføres, når Konkurrencerådet har godkendt den.

Handlen vil derfor først være en realitet, når Konkurrencestyrelsen har orienteret Konkurrencerådet om afgørelsen i sagen. Det sker på et møde den sidste onsdag i april.

Telia bliver nummer to

Med handlen udvider Telia Danmark sin markedsandel på mobilmarkedet fra 20 til 25 procent, og dermed overhaler Telia konkurrenten Sonofon og bliver Nordens næststørste udbyder af mobiltelefoni efter TDC

Det er ikke gratis at foretage den udvidelse, for prisen på Debitel ventes at blive på mere end en milliard kroner, hvoraf de 710 millioner betales nu, og op til 336 millioner kroner betales efter seks måneder alt afhængig af udviklingen i Debitel.

Debitel og DLG Tele har omkring 300.000 mobilkunder, 110.000 fastnetkunder og 30.000 bredbåndskunder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere