Forbrugerombudsmanden melder Tellio til politiet

Teleselskabet Tellio er blevet politianmeldt af forbrugerombudsmanden, der mener, at selskabet laver vildledende markedsføring.

Er Tellios annoncer om, at man kan ringe ubegrænset for 82,50 kroner om måneden for gode til at være sande? Det bliver nu op til politiet at afgøre.

Forbrugerombudsmanden har i dag meldt firmaet til politiet for brud på markedsføringsloven.

Tellio leverer ip-telefoni og er en del af den norske Telio-koncern.

Ifølge Katrine de Neergaard, specialkonsulent hos Forbrugerombudsmanden, er der tale om vildledning af forbrugerne, når Tellio i sine annoncer skriver, at opkald er gratis.

Ombudsmanden mener ikke, det er i overenstemmelse med, at der på firmaets hjemmeside, hvor man kan læse, at der er minuttakst på opkald til mobiltelefoner og fastnettelefoner i nogle lande.

"Derfor mener vi, at det er vildledende," forklarer Katrine de Neergaard.

Ombudsmanden har bedt Tellio om en forklaring, og har altså nu besluttet at sende sagen videre til politiet.

Bøde i udsigt

Administrerende direktør i Tellio Aps, Rune Strømmen, vil først kommentere politianmeldelsen senere i dag.

Hvis Tellio bliver dømt for at have overtrådt markedsføringsloven, så bliver straffen formentlig en bøde.

"Udgangspunktet er at man skal have det dobbelte af markedsføringsomkostningerne i bøde," siger Katrine de Neergaard.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere