Tellio-direktør beklager vildledende annonce

IP-telefoni selskabet Tellio beklager de annoncer fra maj, som har fået ombudsmanden til at politianmelde selskabet .

I går meldte Forbrugerombudsmanden ip-telefoni selskabet Tellio til politiet for brud på markedsføringsloven. Tellios dirketør Rune Strømmen beklager politianmeldelsen og forklarer, at annonceringen var lidt overilet.

"I vores iver fokuserede vi kun på at fortælle, hvor meget man kan ringe gratis," lyder forklaringen fra Rune Strømmen.

Firmaet er en del af Telio-koncernen, som udbyder ip-telefoni i Skandinavien. Tellio skrev i annoncerne, at man betaler et månedligt abonnement og derudover er opkaldene gratis.

Det var bare ikke tilfældet for alle typer opkald. Opkald til mobiltelefon koster nemlig 99 øre i minuttet og nogle udlandsopkald koster også ekstra. Derfor mener Forbrugerombudsmanden, at annonceringen er vildledende.

Ærgerlig chef

Rune Strømmen ærgrer sig over politianmeldelsen. Især fordi han mener, at firmaets produkter er ganske konkurrencedygtige.

"Kunderne kan ringe gratis til mere end 120 lande, og prisen for opkald til mobiltelefoner er rimelig, så vi skulle selvfølgelig have passet på og nævnt det i annoncen," siger direktøren.

Sagen er blevet overdraget fra Forbrugerombudsmanden til politiet, som nu skal bedømme om der skal rejses en sag mod firmaet.

Forbrugerombudsmanden har oplyst til Computerworld, at straffen i denne type sager normalt er en bøde svarende til det dobbelte af annonceringsomkostningerne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere