Artikel top billede

TeliaSonera skal tilbagebetale millioner til TDC

Østre Landsret afgjorde i dag en flerårig tvist mellem teleselskaberne TeliaSonera og TDC. TDC trak det lange strå.

Teleselskabet TeliaSonera måtte fredag gå med stort set uforrettet sag, da Østre Landsret afgjorde en strid om betaling for transport af mobilsamtaler mellem TeliaSonera og konkurrenten TDC, skriver Ritzau.

TeliaSonera havde krævet en efterbetaling på knap 53 millioner kroner.

Selskabet endte med at få knap 11 millioner kroner, men skal til gengæld betale 12 millioner kroner tilbage til TDC, der i en periode mente at have betalt for meget.

TeliaSonera skal dække sagsomkostninger

Oveni i de 12 millioner kroner skal TeliaSonera betale omkring 2,5 millioner kroner i sagsomkostninger til TDC og IT- og Telestyrelsen, der også blev inddraget i retssagen.

Striden om de mange millioner stammer tilbage fra 2002 og 2003 og vedrører egentlig selskabet Orange, som senere er blevet en del af Telia-koncernen.

I forlængelse af tvister og uenighed om såkaldte maksimalpriser, som mobilselskaber skal betale for at føre telesamtalerne ind i et andet selskabs net, mente TeliaSonera, at TDC havde betalt for lidt gennem flere år.

TDC fremsatte et modkrav på 12 millioner kroner, fordi selskabet mente at have betalt for meget i en periode.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere