Dansk topmøde giver gratis it-reklame for millioner

Klima-it: Klima-topmødet næste år giver grønne danske it-firmaer gratis reklame, der svarer til minimum 50 millioner kroner, vurderer mediebureau. Foghs grønne computer kan komme i centrum.

Artikel top billede

"Når Fogh står der med sin powerpoint, er computeren måske en special grøn computer, som man efterfølgende kan fortælle historien om," siger ekspert.


Hvis danske it-firmaer skal fortælle 15.000 NGO'ere, journalister og topembedsmænd bare én gang, at verden skal satse på grøn it fra
Danmark, vil det koste minimum 50 millioner i annoncekroner.

Tallet er endda meget konservativt, da det kan blive væsentlig højere, hvis it-firmaerne under klima-topmødet i Danmark går professionelt til værks, forklarer direktør Michael Stein fra mediebureauet OMD.

"Gør branchen sig bare lidt umage, og får gjort opmærksom på egne produkter, ført trafik til sine hjemmesider og kører på med budskabet igen og igen, så bliver reklameværdien mange gange større," siger Michael Stein.

Beregningen er foretaget af OMD, der har taget udgangspunkt i målgruppen og kender annoncepriserne i de forskellige lande.

Tallet er sat efter, at målgruppen kun rammes en gang af en helsides annonce.

Men Michael Stein forklarer, at PR-værdien af artikler fra topmødet og ansigt til ansigt-møder kan være meget mere værd.

Foghs powerpoint

Også selvstændig rådgiver Donald Nekman med 20 års erfaring i den internationale reklamebranche mener, at platformen er til stede.

Han peger på, at ideen fortsat er afgørende for udbyttet af topmødet for de danske it-firmaer.

"Når Fogh står der med sin powerpoint, er computeren måske en special grøn computer, som man efterfølgende kan fortælle historien om," siger han.

Donald Nekman forklarer, at andre brancher også står på spring til at fange de mange mødedeltageres opmærksomhed.

Samtidig advarer han it-firmaer mod at tale om grøn it, hvis de ikke har rent mel i posen.

"Omkring grønne budskaber taler mange om det, uden reelt at have noget at have det i. Det kan give frygteligt bagslag," siger den selvstændige konsulent.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Data Management Consultant

    Midtjylland

    Danoffice IT

    Forretningskonsulent til ERP- og Procesteamet

    Københavnsområdet

    Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

    Chef til Dataarkitektur og –model i Forsvaret

    Københavnsområdet

    Annonceindlæg fra FPT Software

    Flere Nordiske Virksomheder Ser mod Øst for Succesfuld Digital Transformation

    Kunstig intelligens (AI) og digital transformation bliver i stigende grad centrale elementer i danske virksomheders strategier.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job