Avatar billede mick Nybegynder
15. januar 2000 - 11:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Konvertering fra UTM til længde/bredegrad asp

Måske ikke det helt rigtige sted at spørge, men jeg prøver :

Findes der et asp script som kan konverterer koordinater fra UTM til lengde/bredegrad og omvendt
Avatar billede hy Nybegynder
15. januar 2000 - 12:31 #1
UTM mener du UTC til længde ????
Avatar billede mick Nybegynder
15. januar 2000 - 16:31 #2
>>hy - Nej UTM (Universal Transversal Mercators projektion)
Avatar billede long_island Nybegynder
16. januar 2000 - 17:35 #3
Hvis du ved hvordan man konveterer det normalt, kan jeg nok godt lave koden til dig...
Avatar billede mick Nybegynder
16. januar 2000 - 17:49 #4
>>long_island - Jeg er ikke helt sikker på hvordan man gør. Jeg har altid bare brugt GPS eller et eller andet software til formålet. Men jeg skal finde ud af det hurtigst muligt.
Avatar billede hy Nybegynder
20. januar 2000 - 09:29 #5
>>mick
Har du en løsning ellers ....
Hvor nøjagtig skal det være ??
Skal det være VGS84 eller ED50 ???
Har været ved at se i mine gamle bøger fra navigationsskolen der findes en simpel måde at regne det ud på men ikke særlig nøjagtig, hvis der skal laves en nøjagtig udregning (- + 1 cm) skal der bruges en del konstante i forhold til hvilken sektor du befinder dig i, og de konstanter har jeg ikke på stående fod !!

hyde
Avatar billede mick Nybegynder
20. januar 2000 - 10:56 #6
>>Hy - Jeg har ikke klaret at finde en løsning. Nøjagtigheden er i udganspunktet ikke så vigtig, så det havde været interesant at se den løsning du har fundet. Det skal i øvrigt være i WGS84 eller WGS72.
Avatar billede mick Nybegynder
29. januar 2000 - 17:13 #7
>>hy - Har du fundet ud af noget?
Avatar billede mick Nybegynder
01. april 2000 - 00:17 #8
Jeg regner ikke med at hy har fundet ud af noget, så da lukker jeg spørgsmålet.