Per Østergaard Jacobsen

Direktør i Efficiens og ekstern lektor på CBS

E-Mail

pja@efficiens.nu

Linkedin

Se Per's LinkedIn profil

Per Østergaard Jacobsen har siden 90'erne skrevet 14 bøger om CRM og kunderelationer mv., samt en lang række analyser om data, digitalisering og mindset.

Aktuelle bøger er:

- Kunderejsen & de ustyrlige kunder i en digital tidsalder

- CRM 5.0 – De ustyrlige kunder i en digital tidsalder

- Disrupt your Mindset to Transform your Business with Big Data

Han har desuden været projektleder på en række store forskningsprojekter om bl.a. digitalisering, big data, loyalitetskoncepter og CRM
11 artikler på Computerworld

Per Østergaard Jacobsen

3

Bange chefer med teknologiangst koster vækst: Derfor har vi brug for forandrings-aggressive ledere

Klumme: Der skal aggressivitet til på ledelsesniveau, hvis nye, teknologidrevne forretningsmodeller skal sættes i værk. Frygten for at miste magt og indflydelse er en reel stopklods.

26. februar 2016 kl. 15.41 | læs »
2

CRM i tredje potens er lige rundt om hjørnet: Det kan du vente dig

Klumme: Hvis virksomhederne ellers magter at favne teknologien, bliver det meget snart meget lettere at være borger og kunde. Det er masser af juridiske og etiske spørgsmål, javel, men det handler om at begejstre og bejle til kunden.

25. februar 2016 kl. 15.01 | læs »

Brug nu den hårde lære fra CRM-hypen til open data - ellers går det bare galt igen

Klumme: At indsamle, bearbejde, dele og proaktivt anvende data og viden kan i sig selv være en udfordring, men det er essentielt i den kundeorienterede virksomhed. Det er en af lærerne fra InterConnect 2016 i Las Vegas, hvor jeg i øjeblikket befinder mig.

24. februar 2016 kl. 10.31 | læs »

Derfor er en kundestrategi så vigtig lige nu: Det kan være knald eller fald

Klumme: Uanset hvilken branche, din virksomhed tilhører, kan nye muligheder være vundet eller tabt på den første interaktion med en kunde. En kundestrategi er helt afgørende. Men ingen brancher er i sikker havn med de nye strømninger.

23. februar 2016 kl. 10.01 | læs »
4

Hvilket er det bedste CRM-system - Salesforce.com eller Microsoft?

Klumme: Mange CRM-projekter har ofte stort fokus på valg af system - her er ekspertens svar på, hvad du skal vælge til din virksomhed.

14. januar 2015 kl. 16.04 | læs »

Masser af salg i CRM-software - køberne får bare ikke noget ud af det. Hvornår brister boblen?

Klumme: Virksomhederne køber CRM-software som aldrig før. De får masser af funktionalitet og mange licenser, men det bliver bare ikke brugt til noget.

9. januar 2015 kl. 14.46 | læs »