Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 5. november 2001.
Forhandleren Multivision ser oplagt potentiale i trådløst LAN.
Ikke alle forhandlere har svært ved at se forretningsmæssigt potentiale i nichen med at sælge det trådløse kontor.
Multivision fra Herlev er takket være deres fokus på trådløst LAN godt på vej til at få bedre fodfæste hos deres kunder end tidligere.
- Når vi først får fortalt direktøren i en virksomhed om de forretningsmæssige fordele, et trådløst kontor medfører, har vi fået foden bedre indenfor i virksomheden end ved et traditionelt hardwaresalg, siger chefkonsulent Keld Godsk fra Multivision.
Han glæder sig over, at det indtil videre er svært for producenter som Toshiba at få forhandlerne til at rette blikket mod det marked, for det giver ham og de forholdsvis få andre forhandlere en fordel.
- Men det kan godt undre mig, for det kræver faktisk ikke det store at sætte et trådløst netværk op og konfigurere det. Selvfølgelig skal der noget teknisk ekspertise til og lidt elektriske færdigheder, men så er det heller ikke sværere. Til gengæld tror jeg på, at det skaber nogle længerevarende forhold mellem os og vores kunder. Og da vi ikke kan leve af at flytte kasser, er det en oplagt mulighed for at omstille os til mere service, siger Keld Godsk.
I øjeblikket arbejder Multivision på at sætte en 100 bruger LAN-forbindelse op hos en uddannelsesinstitution.
Billedtekst: - Vi får foden bedre inden for i virksomheden end ved et traditionelt hardwaresalg, siger chefkonsulent Keld Godsk.