Forhandler kritiserer topmodel fra Nokia

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 30. november 2001.


Billedtekst: Én ud af fem af de nye luksus-telefoner 6210 fra Nokia er så fulde af fejl, at de skal repareres, inden de kan bruges. Det fastslår den danske mobilforhandler Telekæden, der mener Nokia opfører sig arrogant over sine partnere.

Nokia 6210 er så fuld af fejl, at forhandlere i hele Norden protesterer over produktet. Dansk
forhandler mener, at
Nokia opfører sig
arrogant.

Én ud af fem af de nye luksus-telefoner 6210 fra Nokia er så fulde af fejl, at de skal repareres, inden de kan bruges. Det fastslår den danske mobilforhandler Telekæden, der mener Nokia opfører sig arrogant over sine partnere.
- En stor del af telefonerne virker ikke, og det skaber store problemer for vores erhvervskunder. Og Nokia gør ikke noget. Det er utroligt arrogant, siger Rolf Ovesen, der er direktør for forhandlerkæden Telekæden.
Sønderlemmede kritik
Telekæden har solgt 20.000 eksemplarer af den nye telefon, og fejlen på hver femte telefon koster omkring 80 kroner at få bragt i orden. Kort sagt, har fejlene foreløbig kostet Telekæden et sekscifret beløb, som går ud af forhandlerens egen lomme.
Kritikken kommer, efter at forhandlere i Norge også er kommet med en sønderlemmende kritik af Nokias mobilmodel. En del af de fejlbehæftede telefoner er lånemodeller, som skal erstattes med det samme ude hos virksomhedskunderne. Nokia selv har hidtil ikke villet anerkende, at der er noget galt med mobil-modellen, så Telekæden har leveret en del erstatningstelefoner for egen regning.
- Vi har talt med Nokia flere gange om problemet med at få leveret erstatningsmodeller, siger Rolf Ovesen.
Han har nu fået at vide fra Nokia, at selskabet vil gå ind i en dialog for at løse problemet.
Afviser kritik
Den skandinaviske informationschef for Nokia Mobile Phones, Karin Sternius, stiller sig imidlertid uforstående over for, at der skulle være så mange fejl på telefonen 6210. Nokias interne rapporter viser noget andet. Hvor høje fejlprocenter Nokia oplever på telefonen, vil Karin Sternius dog ikke ud med til offentligheden.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere