Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 3. december 2001.
Billedtekst: Brian Haahr Johnsen (t.h.) har overtaget Spilnu.dk fra pc-byggeren Inter-Data. Nu skal online-lotto spillet trække kunder til hardwareforhandleren EDBdisken.dk, som han også ejer.
Han ses sammen med sælgeren, direktør Tommy Petersen, Inter-Data
Hardwareforhandler i Silkeborg viderefører online-lottospil, der skal generere trafik på internetsted.
Ejeren af hardware-forhandleren EDBdisken.dk, Brian Haahr Johnsen, satser på at lokke kunder til sin internetbutik ved hjælp af kontante pengepræmier. Han har købt online-lottospillet spilnu.dk af pc-byggeren Inter-Data og forsøger ved hjælp af regionale målrettede bannerannoncer at sikre sig yderligere indtjening.
- Vi skal op og omsætte for cirka fire millioner kroner i år for at nå budgettet, og det er ikke urealistisk. Dels skal vi sælge noget hardware i butikken EDBdisken, og dels har vi en sælger på vejene, der sælger kopimaskiner. Endelig kan et nyt koncept for bannerannoncer sikre nogle gode indtægter på spilnu.dk, siger Brian Haahr Johnsen.
Lokale annoncører
Planen er, et der på spilnu.dk skal være både annoncer for nationale virksomheder og for lokale i det område, hvor den registrerede gæst bor. På den måde dukker der en reklame op for pizzaforretningen lige om hjørnet, når man går ind på spilnu.dk, og den målretning af annoncerne vil annoncører ifølge Brian Haahr Johnsen betale godt for.
- Jeg har købt konceptet fra Inter-Data, og jeg tror, jeg kan få større succes med konceptet, end de kunne, fordi jeg har mere fokus på det. I øjeblikket er der over 500 registrerede brugere bare i Silkeborg-området, og jeg har planer om blandt andet at annoncere på cirka 25 nyhedsbreve, der bliver sendt ud til kunder i hele landet for at udbrede kendskabet, siger han.
Få ugers erfaring
Hos Inter-Data, der udviklede online-lotto-spillet, er man tilfreds med at være sluppet af med det. Her er holdningen, at man i større grad skal fokusere på kernekompetencen, at bygge pc'er, og derfor blev konceptet solgt fra.
- Jeg er helt ny i denne branche. Jeg har godt nok flere års erfaring som sælger, men jeg har kun få ugers erfaring med online-branchen. Min force ligger i netværket, og så er jeg ikke bange for at erkende, at jeg nok kommer til at lære en masse undervejs, siger Brian Haahr Johnsen.
Indtil første september var Brian Haahr Johnsen og hans kollega Jeanette Kjeldsen en del af den lokale Sharp forhandler i Herning. Men efter flere år i den branche valgte de det fra, da kontrakten med Sharp skulle genforhandles.