Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 21. januar 2002.
Et nyt Irma-koncept er, set med IT-kanalens øjne, et skoleeksempel på, hvordan man skaber løsninger og ekstra værdi for kunderne med udgangspunkt i en dyb forståelse for, hvad der ligger kunderne på sinde.
Irma City, der netop har åbnet sin første forretning i København, har valgt sin helt egen kvalitets take-away model, der henvender sig til dem, der vil have ordentlig mad, men helst på den halve tid.
I Irma City-forretningen på FalkonÈr AllÈ, der ligner en krydsning mellem Illums Bolighus og en Seven Eleven-butik, er der hver dag frisksnittet salat, færdigretter på menuen, som kun skal tilsættes kniv og gaffel. Dertil kommer dagligvarer til normale priser.
Irma City kan også løse det tilbagevendende dilemma om, hvad der skal stå på middagsbordet, eftersom kunden kan få tilsendt opskrifter på SMS eller e-mail hver dag. mca
Foto: Sine Fiig