Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 4. februar 2002.
Konkurs får ikke mændene bag Mouze.net til at opgive konceptet.
Sælgerne er sagt op, men der er stadig lys i annoncerne på internatportalen Mouze.net.
Ifølge portalens tidligere bestyrelsesmedlem Lasse Lauge Klinkfahl Larsen er der en god grund til, at internetstedet stadig fungerer, selvom driftsselskabet bag er lukket ned.
- Vi har endnu ikke opgivet håbet om at finde en investor, der vil være med til at udbrede konceptet i Danmark og på europæisk plan, siger Lasse Larsen der dog tilføjer, at det stadig er lidt for tidligt at lede efter potentielle investorer nu, hvor virksomheden er erklæret konkurs.
Alligevel kan man i en annonce i Metroaviserne se, at Mouze.net forsøger at skaffe investorer med henvisning til, at man kan kontakte dem på e-mailadressen god_investering@hotmail.com, hvis man er villig investor.
Brug for større millionbeløb
Lasse Larsen forklarer, at der er brug for et større millionbeløb, hvis konceptet om en online-kalender, man kan dele med sine venner og kolleger, skal udbredes til et bæredygtig forretningskoncept.
I forvejen har en række annoncører brugt penge på at blive omtalt på Mouzenet-portalen, men ifølge tre tilfældigt udvalgte IT-forhandlere, IT-Branchen har talt med, har det hverken resulteret i øget omsætning eller kendskabsgrad at annoncere hos Mouze.net.
Portalen er opbygget, så man som bruger gratis kan få adgang til eksempelvis en kalender på internettet. Man kan så invitere andre til de møder, man skal huske, og de kan acceptere over internettet. Portalen husker tidspunkterne og sender huskemails til alle deltagerne. Man skal bare registrere sig med bopæl, så kan man foretage målrettede søgninger på lokale virksomheder og modtage annoncer fra dem.
Opsagde aftalen
Men ifølge nogle af de lokale annoncører, er det så som så med seriøsiteten bag konceptet.
- Vi valgte at annoncere hos Mouze.net, fordi de i forvejen købte noget hardware hos os. Men det virker meget useriøst, for selv da vi opsagde aftalen med dem, blev de ved med at sende fakturaer, siger administrerende direktør hos EDB-butikken i Ikast, Lars Steffensen.
Hos BlueTel i Viborg siger butikschef Palle Buur, at man ikke længere ønsker at annoncere på portaler, efter at Mouze.net er lukket, og hos forhandlerkæden CBC lyder beskeden, at annonceringen kun blev accepteret på grund af nogle meget smarte sælgere, og at den intet resultat har haft.
Billedtekst: - Vi har endnu ikke opgivet håbet om at finde en investor, der vil være med til at udbrede konceptet i Danmark og på europæisk plan, siger Lasse Larsen fra det konkursramte Mouze.net. Arkivfoto