Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 4. marts 2002.
For ålborgensiske Bluetags er Cebit-messen ikke længere et afgørende ustillingsvindue.
De skal med på messen, men kunne egentlig godt undvære opmærksomheden.
Ålborgensiske Bluetags har siden sidste års messe i Hannover fået etableret den nødvendige afsætningskanal til deres elektroniske bagage-mærke, så nu bruges kræfterne på at køre betatest af produktet hjemme i Danmark og ikke på at forberede møder med forhandlere på Cebit.
- I modsætning til sidste år, hvor Cebit var vores vigtigste udstillingsvindue ud mod kunder og partnere, kan vi i år tage den lidt mere med ro. Nu har vi opbygget en stærk nordatlantisk afsætningskanal, og derfor er Cebit ikke altafgørende for vores succes, siger den øverste chef for Bluetags, Carlos Østby.
Stadig på udkig
Han forklarer, at mens Bluetags stadig er på udkig efter forhandlere, er en egentlig jagt på dem indstillet, for nu er virksomheden så etableret, at potentielle samarbejdspartnere mere end nogensinde selv retter henvendelse.
- Alle vil gerne mødes med alle, og da vi lidt har forandret strategi siden sidste år, hvor vores målgruppe også var slutbrugerne, er det blevet mere overskueligt, hvem det kan være fornuftigt at få en snak med, siger Carlos Østby.
- Sidste års Cebit var utrolig vigtig for os, og selve messen forløb rigtig, rigtig godt. Vi fik en masse medieomtale, og det gav os lige det skub, der skulle til. I år skal jeg være ærlig og sige, at vi ikke har haft tid til at prioritere Cebit særligt højt. Vi har brugt al vores tid på at teste vores system i Billund Lufthavn, og det har krævet vores fulde energi siden efteråret, fortæller han.
I år er det primært leverandører af access points, som Bluetags har inviteret ind til et møde på fællesstanden, ligesom de store producenter IBM, HP og Dell også er skrevet på ønskelisten til en plads i kalenderen.