Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 22. april 2002.
WM-data leverede varen på deres første Storage Day-seminar, selvom antallet af fremmødte
kunder var noget sparsomt.
IT-analysefirmaer som IDC spår, at to tredjedele af det samlede beløb på IT-budgetterne i erhvervslivet om få år vil gå til investeringer i storage-løsninger.
Hvordan dansk erhvervsliv udnytter disse kæmpe-investeringer optimalt, var hovedspørgsmålet, der dannede rammen om seminaret
Storage Day, der løb af stablen i Bella Center i slutningen af marts.
Og at dømme efter arrangøren, WM-datas Infra Solutions-afdeling, blev seminaret en succes, der skal gentages til næste år.
- Anledningen til Storage Day var egentlig de mange spørgsmål, vi dagligt modtager fra vore kunder. For mange brugere repræsenterer storage et komplekst område. De er konfronteret med eksponentielt voksende datamængder og skal navigere rundt på et marked, hvor udvælgelsen af leverandør og teknologi langt fra er let, siger Jesper Jönsson, Business Manager for Enterprise Storage i WM-data.
Da WM-data strikkede agendaen sammen for arrangementet, lagde de vægt på, at der skulle være indlæg om storage-området, hvor afsenderen var af uvildig karakter.
Derfor havde WM-data inviteret storage-analytikeren Josh Krischer fra Gartner til at give sit bud på, hvilke faldgruber og muligheder storage-områder repræsenterer for danske virksomheder. Derudover kunne tilhørerne følge indlæg fra IBM, Compaq, HP, Tivoli, Veritas og storage-distributøren Four Leaf Technologies, der alle er partnere med WM-data.
Det eneste ærgerlige
- Kombinationen mellem en leverandør-uafhængig keynote og muligheden for at få et indtryk af de forskellige leverandørers produkter virkede godt. Det eneste, der er ærgerligt, er, at vi nok ikke fik markedsført arrangementet tidligt nok. Vi fik kun 45 kunder med til arrangementet, hvilket nok er lidt i underkanten. Men til gengæld var det de rette kunder, siger Jesper Jönsson.
Billedtekst: Køb storage - ikke visioner.
Køb storage, ikke visioner. Sådan lød budskabet fra Gartner-analytikeren Josh Krischer. Han manede slutbrugerne til at være forsigtige, selektive og skeptiske, når de vælger storage-leverandør.
- Jeg taler ofte med IT-chefer, der griber deres storage-indkøb forkert an. De afsøger markedet for teknologi for dernæst at se på, hvad de kan bruge den til. Men første skridt bør altid være at afdække behov og så finde teknologien, lød det fra Josh Krischer.
FOTO: TORBEN KLINT