Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 6. maj 2002.
Fujitsu Siemens spår ikke nogen fremgang i salget af desktop pc'er i dette kvartal.
Efterspørgslen efter nye pc'er kommer ifølge Fujitsu Siemens ikke til at rykke, før tidligst i fjerde kvartal i år.
- Det er ingen tvivl om, at der er en stor base af desktop pc'er hos såvel private som ude i virksomhederne, der trænger til at blive skiftet ud. Men jeg tror, kunderne forsøger at holde liv i deres eksisterende maskiner lidt endnu, siger Claus Østergaard, der er marketingdirektør hos Fujitsu Siemens.
Han spår til gengæld, at udbredelsen af bredbånd og større processorer i de kommende kvartaler vil betyde stigende efterspørgsel efter multimedie-pc'er til private.
- Kampen om privat-markedet er værd at kæmpe. Det er en svær kamp, men med et godt fodfæste der, og en tilsvarende andel af salget via hjemme-pc-ordninger, er vi godt tilfredse. Vi oplever, at kunden gerne vil have service og den tryghed, der ligger i at handle med en etableret leverandør, så det er vigtigere parametre for os, end at konkurrere på sammenligningen af teknologiske egenskaber, siger Claus Østergaard.
Han oplyser, at et af Fujitsu Siemens fokusområder generelt er på hele uddannelsessektoren, hvilket, ifølge Claus Østergaard, kræver den rette salgsstyrke, der sammen med uddannelsesinstitutionen kan planlægge salget.
Billedtekst:
Tryghed og service er vigtigere salgsparametre for os end sammenligningen af specifikationer, siger marketingdirektør hos Fujitsu Siemens, Claus Østergaard.
Foto: Torben Klint