Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 24. maj 2002.
Frederiksberg Forsyning sætter strøm til videndelingen for at være forberedt på den kommende konkurrence.
Frederiksberg Forsyning er i gang med en større omstillingsproces, der skal gøre virksomheden, som forsyner Frederiksbergs borgere med el, vand og varme, parat til den kommende frie konkurrence på området.
Derfor har forsyningsvirksomheden indgået aftale med Fujitsu Invia om levering af intranetportal, der skal optimere videndelingen i organisationen.
Målet er først og fremmest styrkelse af beslutningskompetencen i organisationen, så kunderne bliver tilfredse med en bedre service, men også at øge viften af elektroniske selvbetjeningsløsninger.
Energikunderne på Frederiksberg kan allerede i dag via internet foretage måleraflæsning og se energiforbrug samt få en elektronisk faktura på varme, el, gas, vand og spildevand.
Portalen vil også indeholde informationer om status på drift og andre servicemeddelelser, så medarbejderne hele tiden er opdateret på situationen. Hertil kommer ledelsens mulighed for at kommunikere med medarbejderne.
Bedre information
- Vi får bedre mulighed for at understøtte den organisatoriske udvikling i Frederiksberg Forsyning, og styrke samarbejdet på tværs af afdelinger og fagområder. Gennem en struktureret opsamling og deling af viden på tværs af afdelingsskel, kan vi samlet holde organisationen orienteret på en bedre måde, siger kundechef Lars Taarnskov, Frederiksberg Forsyning.
Frederiksberg Forsynings kommende intranetportal baseres på standardværktøjet Intrasuite fra Dansk Internet Selskab, som er Fujitsu Invias løsning til intranetportaler.
Løsningen integreres med relevante fagspecifikke programmer, og danner en portal for brugeren med personlig indfaldsvinkel til arbejdsopgaverne.
Billedtekst: Frederiksberg Forsyning forbereder sig på den kommende konkurrence med
nyt intranet til videndeling.