Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 1. november 2002.
- HP's ansatte er ingeniør-typer, mens vi i Compaq er meget mere salgsorienterede. Det gik Camilla Lyngsøe fra Compaq i hvert fald og troede, inden hun mødte sine nye kolleger.
COMPAQ-KVINDEN
Camilla Lyngsøe har været fire år hos Compaq, inden fusionen gjorde hende til HP'er. Hun har fået et andet syn på sine nye kolleger: De er jo akkurat lige som os, siger hun.
- Alle vores fordomme blev skudt i sænk. I Compaq gik vi og mente, at det var forskellige mennesketyper, der arbejder hos HP og Compaq. De var ingeniører, og vi var salgsorienterede. Men på Fast Start-seancen skulle vi hver især blandt andet definere, hvad tillid og respekt betyder, og vi svarede stort set alle sammen det samme, siger Camilla Lyngsøe, som er marketingkoordinator.
De fælles firmaværdier er blevet vigtige og håndgribelige efter at være blevet diskuteret grundigt igennem de nye kolleger imellem.
- Det er ofte indlysende ting som at have respekt for hinandens arbejde, være åben og ærlig - og kunne modtage konstruktiv kritik. Men det er godt at få det formuleret og skrevet ned. De to dage, vi tilbragte sammen, gjorde, at vi gav virksomheden og hinanden håndslag på, hvordan vi vil gribe tingene an.
td
Billedtekst:
- Vi ligner hinanden meget. Også meget mere end vi gik og troede, dengang vi var konkurrenter, siger Camilla Lyngsøe, marketingkoordinator i det nye HP.