Tiscali-kunder mangler mails

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 26. november 2004.


Kunder savner stadig deres mails, efter opdatering hos Tiscali for mere end 14 dage siden. Virksomheden forsøgte at imødegå spidsbelastninger grundet spam, men det resulterede i en fejl og efterfølgende massiv belastning af interne mailservere.

Tiscali blev i juni måned tildelt en pris for at være den internetvirksomhed med den bedste kundeservice. Men det er alligevel kunderne selv, der skal tjekke virksomhedens driftsstatus på nettet, hvis de ikke modtager deres mails. Hvis man ringer til Tiscalis kundeservice, kan man få den samme melding over telefonen - der bliver arbejdet på at løse problemet.
- Vi lavede en opdatering den 9. november, men vurderede, at det ikke var nok. Vi har nu opdateret både servere, diskplads og netværkskapacitet, og i de test, vi har foretaget, er hovedparten af mails kommet igennem på den ønskede tid, siger Serge Lupas, chef for Tiscali i Danmark.
William Krogh, der ejer et lille reklamebureau, var en af dem, der undrede sig over, at han ikke modtog mails, han vidste var afsendt.
- Normalt får jeg omkring 50 mails om dagen, og pludselig fik jeg kun 10. Det begynder at blive bedre, men jeg mangler stadig mange mails, som jeg ved mine kunder har sendt, siger han.
Men det, der bekymrer ham mest, er de mails, han slet ikke ved, om han burde have modtaget.

På Tiscalis hjemmeside forsikrer man sine kunder om, at der ikke er gået mails tabt. Hvis en mail ikke kan afleveres til modtageren, får afsenderen den retur.
Problemet er bare, at der er en risiko for, at "afvisningen" aldrig når afsenderen. Afhængig af sikkerhedsindstillinger kan returmailen blive opfattet som spam og blive afvist. Indstillingerne afgør, om den havner i slettet-bakken eller bliver afvist totalt. Når mailserveren har forsøgt i fem dage uden succes, giver den op, og hvis returmailen ikke har nået afsenderen, er den væk.
- Vi har haft en stor pukkel af forsinkede mails, men den begynder at blive mindre. Vi har håndteret problemet, siger Serge Lupas.
Han forsikrer, at puklen senest er væk i dag fredag.
Serge Lupas vil dog ikke afvise, at der kan være mails, der er forsvundet mellem afsender, modtager, og Tiscali.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere