DSB skal bare bootes

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 20. maj 2005.


DSB er fuld af gode undskyldninger.
En Computerworld-læser dokumenterer nu sandheden om de utallige aflysninger og forsinkelser.

- Ding-ding-dong. Informationscenter S-tog: Der er desværre sne på skinnerne og is i dørene, så toget kører ikke videre, og resten af togene er aflyst. Desuden har skinnerne udvidet sig i den stærke varme, og der er nedfaldne blade på sporet og kabelnedbrud i Emdrup, signalfejl i Vanløse, sporarbejde i Stenløse og så er der faldet en køreledning ned i Køge. Glemte jeg at nævne, at lokoførerne strejker?
De kan lisså' godt lire det hele af med det samme, for der er alligevel ikke noget af det, der passer. Når de tusindvis af danskere, der hver dag lægger deres dyrebare tid i hænderne på statsbanerne, atter står og venter forgæves på det tog, der ikke kommer, kan de for fremtiden trøste sig med bevidstheden om, at det sandsynligvis er en virus i DSB's it-systemer, der driller. En ringe trøst, ganske vist, men det er da rart at kende sandheden, ikke sandt?

Billedtekst:
virus "Your OfficeScan administrator has declared the virus outbreak over. Access to network resources has been restored. This is only a notification message", er den overraskende ærlige besked til de hårdt prøvede S-togs-passagerer. Vor læser Povl Kvols Jensen var hurtig med
digitalkameraet en torsdag aften på Valby Station.