Når CRM ikke skaber værdi

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 16. september 2005.


Det burde give så stor værdi, men ofte giver det alt for lidt. Det er synet, der møder en, når man ser ud over det danske CRM-landskab.
It-cheferne bruger mange penge på kundestyringssystemer. Rigtig mange penge. Ifølge Dansk IT er CRM virksomhedernes fjerdestørste it-udgift. Og CRM-omkostningerne for den enkelte virksomhed er kun steget i de seneste par år. Men investeringerne giver ikke altid den forventede positive effekt på bundlinjen.
Topchefer fra Grundfos, SAS og BG Bank har i de seneste par måneder åbenhjertigt fortalt, at de har haft skuffende oplevelser med kundestyringssystemer. Systemerne har ikke givet den værdi, som de havde forventet. Og de står langtfra alene.
Vi sætter derfor i dette nummer af CIO fokus på CRM. Vi ser på, hvilke udfordringer virksomhederne oplever. Om det er en stor eller en lille virksomhed, er de største faldgruber ofte de samme. Vi tager også temperaturen på nogle af it-branchens egne virksomheder og ser på, hvordan CRM bliver anvendt hos dem, der burde have allermest styr på it-værktøjer. Har de selv så godt styr på det?

God læselyst.

Christina Just
Redaktør




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere